FANDOM

"Mój najlojalniejszy sługa, Sentrakh, to jedyna istota w całym wszechświecie, której wierzę, że mogę zaufać."
The Shadowed One, Mroczni Łowcy
Sentrakh
Sentrakh
Mroczny Łowca
Narzędzia Miotacz Rhotuka
Pazury
Ostrza
Moce Iluzja
Mrok
Transmutacja molekularna
Wyczyszczanie umysłu
Rhotuka dematerializacji
Status Nieumarły
Lokalizacja Spherus Magna

Sentrakh to Mroczny Łowca oraz lojalny strażnik The Shadowed One, wskutek różnych eksperymentów uwięziony w stanie między życiem a śmiercią.

Biografia

DH Sentrakh

Sentrakh w BIONICLE: Mroczni Łowcy

Pewnego razu The Shadowed One poddał Sentrakha eksperymentowi, który miał uczynić Mrocznych Łowców bardziej lojalnymi. Osiągnął sukces, a Sentrakh stał się w pełni oddany swojemu liderowi. Jednakże proces zniszczył pamięć Sentrakha, przez co The Shadowed One musiał go nauczyć wszystkiego na nowo. Eksperyment wpłynął również na jego stan egzystencji, nie był już w stanie żyć albo umrzeć w normalny sposób.

Niegdyś The Shadowed One często wykorzystywał go przy karaniu Mrocznych Łowców za ich porażki. Skuteczność Sentrakha rozpoczęła plotkę, wedle której Odina miała być nawiedzana przez duchy jego ofiar.

Gdy The Shadowed One udał się do Metru Nui, by odkryć co stało się z Nidhikim i Krekką, Sentrakh mu towarzyszył. Tam, Sentrakh śledził Toa Vakamę, podążając za nim do Wielkiej Świątyni. Sentrakh zaatakował Toa Ognia, ale został pokonany gdy Vakama spowodował eksplozję w budynku. Sentrakh przeżył i pomógł The Shadowed One wrócić na Odinę, gdzie pomagał swemu panu regenerować siły po walce z Teridaxem.

Po buncie Piraka The Shadowed One wysłał Sentrakha na Voya Nui, by ich pojmał, albo zabił, gdyby okazali się zbyt kłopotliwi. Jednakże, w momencie gdy tam przybył, Voya Nui została przywrócona na swoje dawne miejsce - jako część Południowego Kontynentu - przez Toa Mahri, dlatego też wrócił na Odinę.

Później Mroczny Łowca zmuszony został do przeniesienia się na Xię po ataku Rahkshi.

Po bitwie o Bara Magna, wskutek której Wszechświat Matoran został poważnie uszkodzony, Sentrakh przeniósł się na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Sentrakh posiadał moce iluzji, mroku, molekularnej transmutacji, wyczyszczania umysłu oraz Rhotuka dematerializacji. Mroczny Łowca był cichy, bezwzględnie lojalny i chętnie karał tych, którzy śmieli grozić jego mistrzowi. Określało się go mianem nieumarłego, ponieważ nie był w stanie istnieć bądź umrzeć tak, jak Matoranie postrzegali życie lub śmierć. Sentrakh nie pamiętał kim był, co robił w przeszłości, ani jak posiadł swe moce.

Broń i narzędzia

Sentrakh miał kilka pazurów i ostrzy, a także dzierżył Miotacz Rhotuka.

Informacje o zestawie

Model Sentrakha mógł zostać zbudowany z połączenia części zestawów Keetongu i Sidoraka.

Pojawienia

Książki

Powieści

Przewodniki