Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Kiedy tak sobie siedzę i tkam, czuję jak Wielki Duch uśmiecha się przez sen."
— Shasa, Ostatnia Kronika
Shasa
Shasa
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Tkaczka (Mata Nui)
Maska Szlachetna Matatu
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Shasa jest Ga-Matoranką z Metru Nui.

Biografia[]

Metru Nui[]

Niewiele wiadomo na temat jej życia na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkała i pracowała w Ga-Metru. Została pojmana przez Vahki i umieszczona w Kapsulniku na rozkaz Makuty Teridaxa podszywającego się pod Turagę Dume. Toa Metru odbili kapsuły z Matoranami po Wielkim Kataklizmie, a następnie poświęcili swoje moce, by przebudzić Matoran w Zatoce Naho w Ga-Wahi.

Mata Nui[]

Ciało Shasy stało się mniejsze i słabsze wskutek uśpienia. Podobnie jak reszta Ga-Matoranek, Shasa pomagała w budowie wioski Ga-Koro pod przewodnictwem Turagi Nokamy. W wodnej osadzie zajmowała się tkactwem. Większość czasu spędzała na tworzeniu dostaw na statek dla Marki i Kai. Po skończeniu zamówienia, Hahli i Kotu zwykle dostarczały wyroby Shasy na statek.

MNOG Shasa

Shasa na Mata Nui przed Przebudową

Któregoś dnia Shasa została uwięziona w zatopionej chacie wraz z innymi Ga-Matorankami podczas ataku Tarakavy. Później została uwolniona przez Takuę i była świadkiem walki Gali z Rahi. Brała także udział w obronie Ga-Koro przed rojem Pahraków. Po pokonaniu Bohrok-Kal, podobnie jak reszta Matoran z Mata Nui, Shasa została przebudowana w silniejszą, zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui[]

Shasa pomogła zbudować łodzie dla Matoran, żeby wrócić do Metru Nui, gdzie mieszkała do czasu bitwy o Bara Magna.

Spherus Magna[]

Po śmierci Teridaxa, Shasa zamieszkała na Spherus Magna.

Pojawienia[]

Advertisement