FANDOM

"Mówią na to miejsce Sieć Fikou. Swoją nazwę zawdzięcza żyjącym tu pajęczym Rahi oraz krętym tunelom, które skręcają i krzyżują się ze sobą jak pajęczyna."
Toa Metru Whenua, Poniżej Ciemności
Sieć Fikou
Noimage
Miejsce
Położenie Metru Nui (Onu-Metru)
Status Zdemontowana
Sieć Fikou to nazwa nadana sieci krętych tuneli na najniższych poziomach Archiwów Onu-Metru.

Historia

Pracujący w Archiwach Onu-Matoranie unikali tego miejsca jak tylko mogli, szerząc plotki, jakoby pracownicy znikali w tunelach Sieci Fikou i nigdy nie wracali. W pewnym momencie, w Sieci zamieszkała inteligentna Rahi Krahka.

Któregoś dnia, Onu-Matoranin Nuparu, w poszukiwaniu pustego pancerza Rahkshi, natknął się na wyciek Protodermis w Sieci Fikou i natychmiast wrócił na górę, gdzie natknął się na Toa Metru. Poinformował ich o wycieku i poprosił o jego załatanie. Krótko po wejściu do Archiwów, drużyna Toa postanowiła się rozdzielić. Jednakże, bohaterowie zaczęli być atakowani przez siebie nawzajem, bez żadnego wyraźnego powodu - Vakama został odrzucony przez Nokamę; Matau rzucony na kamienną ścianę przez Onewę, który użył dziwnych mocy ognia; Onewa powalony przez Vakamę, zaś Nuju pobiegł, by wspomóc Matau. Wkrótce stanęli naprzeciw siebie i zaczęli walczyć. Whenua wyjaśnił jednak, że za wszystkim musi stać Krahka.

Idąc w głąb tunelu, Toa napotkali obszar czerni. Jeden za drugim byli atakowani w przejściu, aż ostali się jedynie Nokama i Whenua. Dopiero wtedy Nokama, zdziwiona apatią Whenuy, rozpoznała w nim Krahkę, która porwała Whenuę i powoli prowadziła Toa Metru w pułapkę. Ponieważ straciła element zaskoczenia, Krahka wykorzystała Rahkshi, by zaatakowały Nokamę. Po ich pokonaniu Toa Wody udała się na poszukiwania swoich towarzyszy. Nokama znalazła ich - poza Whenuą - ukrytych w jaskini, choć Nuju został uwięziony w polu zastoju. Dzięki szybkiemu pomysłowi Matau teleportowali pole przy użyciu Kanoka i ruszyli dalej.

Nuju, który ruszył przodem na zwiad, znalazł Whenuę wiszącego do góry nogami w innej komnacie, ale ponownie został oszukany i pojmany przez Krahkę, nim mógł go ocalić, albo przekazać wieść pozostałym. Krahka wtedy przyjęła postać Nuju i próbowała przechytrzyć pozostałych Toa, jednak Vakama wiedział o dziwactwach Nuju i nie dał się nabrać, co pozwoliło Matau schwytać Krahkę. Udało jej się jednak uciec i zabrać Toa do swojej jamy. Tam ujawniła swój nowy plan - wcześniej chciała tylko chronić swój dom, ale zagrożenie "powierzchniowców" przekonało ją, by przenieść i uwięzić mieszkańców Metru Nui w Archiwach, podczas gdy ona przejęłaby miasto dla siebie. Spróbowała więc uwięzić Toa Metru w pokoju, ale Vakama wykorzystał jej monolog, by uciec, i rzucił w nią Kanoka zmieniającym kształt, co pozwoliło pozostałym się uwolnić.

Zirytowana Krahka próbowała ich zniszczyć, kopiując ich postacie i moce, tworząc tym samym ogromną abominację. Jednakże to połączenie okazało się zbyt wielkim przeciążeniem dla ciała i umysłu Krahki - doprowadzona niemal do szaleństwa Krahka atakowała dziko i bez ładu. Starcie dobiegło końca, gdy Whenua wykopał pod nią tunel i zaatakował z dołu, przez co zapadła się. Zmęczona, ale wciąż przytomna, Krahka uciekła pod postacią Węgorza Lawowego, pozwalając Toa skupić się na ich pierwotnym celu - naprawieniu przecieku w Archiwach. Udało im się i wkrótce potem opuścili Sieć Fikou oraz wydostali się na powierzchnię.

Wszelkie uszkodzenia Sieci Fikou wywołane przez Wielki Kataklizm zostały naprawione dzięki użyciu Włóczni Artakhi.

Po śmierci Makuty Teridaxa i emigracji ludu Wszechświata Matoran na Spherus Magna, Sieć Fikou została zdemontowana.

Pojawienia

Książki

Powieści

Przewodniki