FANDOM

Ten artykuł dotyczy stworzenia. Być może chodzi ci o pojazd bazowany na nim.
"Grunt eksplodował. Masywny szkarłatny stwór wstało na cztery nogi i wydał ogłuszający ryk. Mata Nui nigdy nie widział czegoś takiego. Miał przynajmniej czterdzieści stóp wzrostu, był częściowo zwierzęciem i częściowo maszyną. Na jego nogach znajdowały się masywne gąsienice zakończone niebezpiecznymi szponami. Ostrze szczypce rozszerzały się po obu stronach jego postrzępionych ust. Kiedy zrobił krok, ziemia zadrżała."
— Narrator, Odrodzenie Legendy
Skopio
Comic Skopio
Stworzenie
Status ochronny Zagrożone
Moce Żadne
Znane lokalizacje Bara Magna

Skopio są gatunkiem masywnych stworzeń zamieszkujących Bara Magna.

Historia

Wielkie Istoty eksperymentowały na gatunku Skopio, zmieniając ich fizjologię i robiąc z nich istoty biomechaniczne. Plemię Żelaza chwaliło i czciło Skopio, choć te działania były pogardzane przez inne plemiona, a później przypisywało się im spowodowanie plagi, która wybiła większość członków tego plemienia.

Wiele różnych grup, w tym grupy Skrallów i Voroxów, próbowało wybić Skopio, choć niewielu się to udało.

TLR Mata Nui run from Skopio

Skopio atakujący Mata Nui

Kiedy Mata Nui, Ackar i Kiina podróżowali do Tajun, Skopio podniósł się z piasku i zaatakował ich. Kiina próbowała minąć go swoim Thornatusem, ale zwierzę przewróciło ich pojazd. Stworzenie zwróciło uwagę na Mata Nui, który użył siebie jako przynęty, i zaatakowało go. Mata Nui udało się wejść na Skopio i użyć jego Miotacza Thornax, by powalić kilku Łowców Kości. Skopio zrzucił Mata Nui na klif. Wtedy Mata Nui spowodował lawinę, która pogrzebała Skopio.

Cechy i umiejętności

TLR Skopio Thornax Vision

Skopio celuje w Mata Nui swoim Miotaczem Thornax

Skopio są dużymi, niebezpiecznymi stworzeniami, które mogą łatwo urosnąć do wysokości trzydziestu stóp. Posiadają grube, mocne pancerze, które są w stanie wytrzymać wiele szkód. Są znane z chowania się pod piaskiem i atakowania, kiedy wyczują drgania przechodzącej ofiary. Ze względu na ich wielkość, rzadko można spotkać więcej niż jednego osobnika w zasięgu tysiąca mil.

Są biomechaniczne w rezultacie zmian dokonanych przez Wielkie Istoty, a na ogonie posiadają Miotacze Thornax wyposażone w celowniki. Mają również gąsienice na nogach.

Statystyki z Odrodzenie Legendy - Oficjalny Przewodnik Filmowy

Siła: 21
 
Zwinność: 15
 
Wytrzymałość: 21
 
Inteligencja: 3

Ciekawostki

TLR Skopio

Skopio

  • Wojownik Telluris, członek Plemienia Żelaza, wzorował swój pojazd, Skopio XV-1, na Skopio.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Aktywizujące

Glatorian

Opowiadania

Filmy