FANDOM

Stalaktytowe Wioski
Stalactite Detail
Miejsce
Mieszkańcy Av-Matoranie (dawniej)
Populacja Zerowa
Położenie Karda Nui
Status Zniszczone
Stalaktytowe Wioski, zwane też Podniebnymi Wioskami, były osadami, w których żyli Av-Matoranie.

Historia

Stalactite Villages

Stalaktytowa Wioska

Wioski powstały po oderwaniu się stalaktytów ze sklepienia Karda Nui i uderzeniu o dno jaskini podczas Wielkiego Kataklizmu. Później Av-Matoranie zbudowali na nich osady, rzeźbiąc domy w skale i tworząc kryte strzechą chaty z roślin z Bagna Sekretów. Wokół wiosek znajdowały się strachy na Rahi, używane do odstraszania niebezpiecznych stworzeń żyjących w pobliżu.

Połączenie między wioskami zapewniały mosty wiszące, również wykonane z roślin z bagna na dnie jaskini. Transport drogą powietrzną odbywał się się dzięki plecakom odrzutowym noszonym przez Matoran.

Po tym, jak Bractwo Makuta przypuściło atak na Av-Matoran, ostała się tylko jedna wioska, ponieważ Makuta zerwali mosty, a wszystkie inne wioski zostały zajęte przez Matoran Cienia. Wioska ta była chroniona przez Światłorośl, aby zapobiec przedostaniu się Makuta do środka. Została potem zniszczona przez Makuta, ale Toa Nuva i Matoranie zdążyli przedtem ją opuścić.

Wszystkie Stalaktytowe Wioski uległy ostatecznemu zniszczeniu podczas Burz Energii.

Krajobraz

Wioski były podtrzymywane przez długie, cienkie skały, lecz nawet te fundamenty stalaktytów były kruche. Wydostanie się z wioski było praktycznie niemożliwe, chyba że drogą powietrzną. Mosty wykonane z winorośli z Bagna Sekretów łączyły osady, lecz większość z nich została potem zerwana przez Makuta. Powietrze wokół wiosek było dobre i zapewniało doskonałą widoczność.

Mieszkańcy

Av-Matoranie i Matoranie Cienia

Av-Matoranie i Matoranie Cienia byli głównymi mieszkańcami wiosek. Wszystkie osady oprócz jednej zostały podbite przez Makuta podczas oblężenia Karda Nui. Jedyna pozostała wioska Av-Matoran została zniszczona przez najeźdźców, którzy wkrótce potem odkryli, że wszyscy mieszkańcy zdążyli się stamtąd ewakuować. Resztę wiosek zniszczyły Burze Energii w trakcie przebudzenia Mata Nui.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Przewodniki

Ignition

Kroniki

Animacje

Zobacz też