FANDOM

"Vahki będą bystroglądać szyby i ulice. Nie przyjdzie im do głowy, żeby patrzeć w niebo!"
Toa Metru Matau, Wrogowie Metru Nui
Sterowiec
LoMN Airship
Środek transportu
Użytkownicy Matoranie (dawniej)
Funkcja Transport powietrzny
Status Nieużywane
Sterowce to pojazdy powietrzne wykorzystywane na Metru Nui.

Historia

Sterowce wykorzystywane były głównie do transportu ładunków w Metru Nui. Jak wszystkie formy transportu, zostały one oparte na Moto-Centrach w Le-Metru. Sterowce były budowane i pilotowane przez Le-Matoran. Aż do Wielkiego Kataklizmu, sterowce były jedną z głównych metod transportu w Metru Nui, obok Kanałów Protodermis czy Szybów. Używano ich zwykle do transportu Rahi do Archiwów w Onu-Metru, bloków Protodermis i narzędzi do Po-Metru oraz wszelkiego rodzaju innych przedmiotów, które należało przewieźć do różnych miejsc w mieście. Sterowce osobowe nie zostały oddane do użytku, ponieważ były dużo wolniejsze od Szybów czy wózków zaprzęgniętych w Ussale.

Toa Metru Vakama, Matau i Nokama zakradli się pewnego razu na pokład jednego ze sterowców podczas poszukiwań Toa Mangai Lhikana, na pokładzie zastali jednak Vahki Nuurakhi. Choć udało im się pokonać roboty, niedługo potem Mroczni Łowcy Nidhiki oraz Krekka przypuścili atak na pojazd. Po pokonaniu najemników, Toa opuścili sterowiec, używając Miotacza Kanoka Vakamy jako plecaka odrzutowego oraz Aeroostrzy Matau.

WoS Airships Departing

Sterowce Toa Metru odlatują z Metru Nui

Kiedy Visoraki przypuściły inwazję na miasto, zniszczyły wszystkie sterowce. Z tego powodu, Toa Hordika i Rahaga musieli odnaleźć części, by zbudować nowe sterowce, którymi chcieli przetransportować kapsuły z uśpionymi Matoranami na Mata Nui. Udało im się i po pokonaniu hord Visoraków, Toa załadowali Kapsulniki na pokład sterowców i opuścili miasto.

Po dotarciu na Mata Nui, sterowce zostały przetopione na materiały do budowy nowych wiosek przez Matoran.

Holownik Ładunkowy

Archives Cargo Hauler

Holownik Ładunkowy z Archiwów

Holowniki Ładunkowe były mniejszymi, zautomatyzowanymi wersjami sterowców, opartymi na tej samej technologii. Budowane w Le-Metru, były powszechnie używane w Ta-Metru do transportu materiałów i w Onu-Metru do transportu artefaktów do Archiwów.

Funkcje

Sterowce wykorzystywały skomplikowany system lewitacyjnych oraz zwiększających ciężar dysków Kanoka. Matorańscy piloci kontrolowali je za pomocą specjalnych drążków, które aktywowały jeden bądź drugi typ Kanoka, a te wpływały na cały pojazd. W celu przetransportowania większego ładunku, kilka sterowców mogło zostać ze sobą połączonych i sterowanych przez jednego pilota w pierwszym sterowcu.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania

Kroniki

Filmy

Gry planszowe