FANDOM

"Wpierw jedynie "słyszał" ciszę. Wtedy pojawił się natłok kolorów, obrazów i dźwięków, mknących razem niczym pędzący strumień. Niemalże przerwał kontakt, zarówno z szoku, jak i trudności w zrozumieniu, czego właśnie był świadkiem."
— Narrator, Piekło
Suletu
Suletu11
Organiczna Wielka Suletu Kongu
Kanohi
Tytuł Maska Telepatii
Moce Pozwala czytać w myślach i przekazywać myśli
Dyski Nieznane
Posiadacze Toa Inika Kongu (dawniej)
Toa Krakua

Suletu to Maska Telepatii. Pozwala użytkownikowi czytać w myślach innych istot i wysyłać własne myśli użytkownika w umysły innych. Użytkownik może również pokazywać myśli jednej istoty w umyśle innej i tworzyć mentalny szum, który potrafi wielce rozproszyć cel. Suletu zawsze działa na małym poziomie.

Suletu Kongu

W drodze do Karzahni Toa noszący Wielką Kanohi Sulet zmarł, a jego maska została na ziemi. Ostatecznie odkrył ją Po-Matoranin Hewkii, który na chwilę przywdział maskę, a gdy wyczuł, że była Wielką Kanohi, przekazał ją Toa Takanuvie. Takanuva natychmiast był w stanie wyczuć myśli Hahli, lecz koniec końców zrezygnował z Suletu na rzecz swojej Kanohi Avohkii.

Gdy Matoranie spotkali później Karzahniego, byli zmuszeni oddać swoje maski w zamian za inne. Kongu nie przyjął zaoferowanej mu Kanohi i zamiast tego przywdział Suletu, którą grupa zabrała ze sobą. Gdy Kanister Toa, w którym Kongu uciekł z Karzahni, został trafiony przez błyskawicę z Czerwonej Gwiazdy Kongu został przemieniony w Toa Inika, a jego maska stała się organiczna i świadoma. Ze względu na swoją inteligencję Suletu była w stanie pomóc Kongu nauczyć się używania i panowania nad jej mocą o wiele szybciej, niż przebiegałoby to w normalnym przypadku.

Gdy Toa Kongu został później przemieniony przez Ignikę w Toa Mahri, jego Kanohi Suletu została zmieniona w Kanohi Zatth i straciła swoją świadomość.

Przykładowe użycie

Kongu użył Suletu, by posłuchać myśli Kanohi Igniki, a następnie przesłać je w umysł Vezona w Piekle.

Użytkownicy

Wielkie

Matorańskie

  • Krakua - dawniej, przemieniona w Wielką po jego transformacji w Toa