FANDOM

"Żyjemy w umierającym świecie, Agori, a w takim miejscu, nic nie pozostaje całe i nietknięte. Strumień życia zmienia kierunek, spiętrza się, błądzi i zniekształca poza wszelkie wyobrażenia."
— Surel, Zagadka Wielkich Istot
Surel
Surel
Glatorianin
Plemię Lód (dawniej)
Bronie Kostur, sztylet
Status Żywy
Surel jest starożytnym wojownikiem, który walczył wraz z innymi Glatorianami w Wojnie o Rdzeń.

Biografia

Surel urodził się na Spherus Magna około 265 000 lat temu; był bardzo młody w momencie śmierci Leina. Gdy dorósł, był świadkiem stworzenia Władców Żywiołów przez Wielkie Istoty oraz zesłania Plagi Śnienia na Plemię Żelaza. Ponad sto tysięcy lat temu, Surel żył wraz z innymi członkami Plemienia Lodu, z Władcą Żywiołu Lodu jako przywódcą.

Jakiś czas później, Surel walczył dla Plemienia Lodu podczas Wojny o Rdzeń o kontrolę nad Zenergizowaną Protodermis. Wytrenował stado Żelaznych Wilków, stworzonych przez Wielkie Istoty, by towarzyszy mu w starciach. Był także najlepszym przyjacielem Gelu.

Podczas walki w Białych Górach Kwarcowych, Surel odniósł poważne obrażenia i został uznany za martwego. Gelu szukał go po bitwie, lecz nigdy nie udało mu się odnaleźć przyjaciela. Surel znalazł schronienie w górach, gdzie jego Żelazne Wilki zapewniały mu jedzenie w postaci upolowanych zdobyczy i ochronę przed zagrożeniami. W momencie, w którym nastąpił Rozpad, Surel nadal żył w Górach, które stały się częścią Bara Magna.

Jakieś sto tysięcy lat później, niewielka ekspedycja, w której skład wchodzili Agori Tarduk, Crotesius i Kirbold, znalazła jaskinię, którą zajmowały Żelazne Wilki Surela. Surel spotkał się z przybyszami i opowiedział im swoją historię od czasu zaginięcia. Ostrzegł on także trójkę przed Władcami Żywiołów, sprawcami wojny, którzy wydostali się ze swoich więzień i nakazał Agori zawrócić, by uniknąć śmierci. Rozmowa została jednak niespodziewanie przerwana nagłą lawiną śnieżną, wywołaną przez Władcę Żywiołu Lodu. Władca Żywiołu Ognia szybko przerwał natarcie, po czym Surel wycofał się wraz ze swoimi wilkami. Podczas gdy Żelazne Wilki szły dalej, Surel ostrzegł Agori przed potencjalnymi niebezpieczeństwami mogącymi czekać na ich drodze. Kiedy Tarduk wyznał, że jego grupa przybyła w poszukiwaniu Czerwonej Gwiazdy, Surel zrozumiał, że nie posłuchają żadnego z jego ostrzeżeń i puścił ich dalej, informując o tym, co stało na ich drodze. Zniecierpliwiony Crotesius kazał zejść mu z drogi, a wtem poirytowany Surel wyciągnął sztylet i przyłożył go do gardła Agori Ognia tak szybko, że ten nie zdążył zareagować. Wierząc, że Agori zasługują na jakikolwiek los, jaki ich czeka, schował nóż i pozwolił grupie kontynuować wędrówkę.

Cechy i umiejętności

Pod wpływem obrażeń odniesionych podczas wojny, Surel musi chodzić o lasce, by zachować pozycję pionową. Rany na ciele mocno ograniczają jego umiejętności, takie jak polowanie czy walka, dlatego muszą mu pomagać jego Żelazne Wilki. Mimo to, Surel wciąż jest zdolny do poruszania się z dużą prędkością i zwinnością, gdy zachodzi taka potrzeba.

Uzbrojenie

Surel korzysta z kostura, który pomaga mu w poruszaniu się. Posiada także sztylet, który służy mu do samoobrony.

Ciekawostki

  • Mimo, że Surel pochodzi z gatunku Glatorian, nigdy nie walczył na arenie.
  • Grafika przedstawiająca wygląd Surela, autorstwa członka fanowskiego magazynu KanohiJournal o pseudonimie Vastalorde, jest zwycięską pracą w konkursie zorganizowanym przez magazyn i została włączona przez LEGO do oficjalnego kanonu.

Pojawienia

Książki Online

Przewodniki

Opowiadania