FANDOM

Suukorak
Suukorak
Rahi
Status Żywe
Moc Rhotuka Pola Elektrycznego
Paraliżujący Rhotuka
Zatrzymywanie funkcji żywiowych
Lokalizacja Wszechświat Matoran (dawniej), Spherus Magna

Suukorak to nazwa jednej z siedmiu odmian Rahi Visoraka.

Historia

Suukoraki zostały stworzone przez Makutę Chiroxa na wyspie na południe od Nynrah, nazwanej później na cześć zamieszkujących ją pajęczych stworzeń. Zostały podbite przez Makutę Gorast i włączone do armii Bractwa Makuta pod wodzą Sidoraka i Roodaki. Horda Visoraków napadała kolejne lądy Wszechświata Matoran, mutując mieszkańców jadem Hordika.

Podczas szturmu na fortecę Destralu, Toa Hagah Norik i Iruini schwytali jednego Suukoraka i kazali mu zaprowadzić ich do miejsca przetrzymywania Rahaga.

CGI Suukorak and Vakama Metru

Suukoraki owijające w kokon Toa Vakamę

Na krótko po Wielkim Kataklizmie, horda Visoraków najechała Metru Nui, wezwana przez Makutę Teridaxa. Kiedy Toa Metru przybyli do miasta, Nokama i Onewa natknęli się na Suukoraki. Bohaterowie zostali wkrótce potem złapani przez Keeleraki i zmutowani w Toa Hordika. Później, kiedy Nuju i Kualus zbierali części do budowy Sterowca, Suukoraki przypuściły na nich atak, lecz Toa i Rahadze udało im się je pokonać. Suukoraki próbowały również przeszkodzić Toa Hordika w poszukiwaniu fragmentów Kamienia Makoki i odzyskaniu Kanohi Avohkii, bezskutecznie.

Suukoraki brały potem udział w bitwie o Metru Nui i opuściły miasto na rozkaz Vakamy, mianowanego na wodza hordy przez Roodakę.

350 lat temu, Suukoraki razem z Oohnorakami, Rahkshi i Exo-Toa zostały wysłane do ataku na fortecę Bractwa Makuta przejętą przez Mrocznych Łowców. Pająki zostały pokonane przez Reidaka, który oderwał fragmenty ścian i rzucił nimi w napastników.

Wszystkie ocalałe Suukoraki podążyły wraz z resztą Visoraków za Sercem Visoraków umieszczonym przez trójkę Toa Mahri na wulkanicznej wyspie Artidax, gdzie po dotarciu na miejsce zostały zabite w wyniku erupcji wulkanu wywołanej przez Zakon Mata Nui. Jednakże, kiedy Teridax przejął władzę nad wszechświatem, odtworzył on wymarłe Visoraki, w tym i Suukoraki, by mu służyły.

Po śmierci Teridaxa z rąk Mata Nui i uszkodzeniu Wszechświata Matoran, Suukoraki wyemigrowały na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

CGI Suukorak

Suukorak

Suukoraki preferują chłodne środowiska. Są silne, ale wolą ukrywać się w zakamarkach budynków i własnych sieci, aż dowiedzą się z jakiego miejsca najlepiej zaatakować. Są mistrzami taktyk i strategii, wykazując inteligencję niemal przerastającą inteligencję bojową Matoran. Ich sieć Rhotuka zawiera ładunki elektryczne przeciwne do celu, co powoduje szok elektryczny. Alternatywny atak polega na spowolnieniu swoich procesów życiowych; bez zmęczenia mogą walczyć przez wiele dni, a nawet tygodni. Stan hibernacji pozwala im również lepiej wtopić się w otoczenie, gdyż nieruchome bywają trudne do spostrzeżenia.

Informacje o zestawie

Suukorak został wydany w 2005 roku jako średni zestaw, liczący 48 elementów. Mógł strzelać spinnerem Rhotuka oraz zaciskać kleszcze. Jest częścią kombineru Kahgaraka z Boggarakiem, Lotnika Jadowitego z Boggarakiem i Roporakiem oraz Zivona z wszystkimi pięcioma Visorakami.

Artykuł o zestawie 8747 Visorak Suukorak na Legopedii.

Świecąca w ciemności minifigurka Suukoraka ukazała się w w playsetach Brama Visoraków, Bitwa o Metru Nui, Taran Bojowy Visoraków i Wieża Toa w drugiej połowie 2005 roku.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Gry planszowe

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne