FANDOM

"Do tej kaplicy Tahu przyniesie swoje Kanohi."
Ta-Matoranin, Mata Nui Online Game
Suva
LoMN Toa Suva
Obiekt
Użytkownicy Użytkownicy Kanohi
Lokalizacja Wielka Świątynia, Mata Nui, Voya Nui (wszystkie dawniej)
Spherus Magna
Funkcje Przechowywanie Kanohi i Broni Toa
Status W użyciu

Suva to kapliczki poświęcone Toa. Odgrywają one dużą rolę w życiu Toa, co można zobaczyć na przykładzie tej z Wielkiej Świątyni i Suva Toa Mata na Mata Nui. Ich podstawową funkcją jest przechowywanie Kanohi; Toa może teleportować maski z i do Suva, wedle potrzeby. Suva przechowują Kanohi w postaci fizycznej, a kiedy te zostaną wezwane przez Toa, zamieniają je w energię i przenoszą do miejsca pobytu Toa. Inne istoty, takie jak Turaga, również mogą używać Suva.

Używanie Suvy jest blokowane przez powłokę Robota Wielkiego Ducha. Aby Toa i Turaga mieli dostęp do Suvy na Spherus Magna, Suva musiałaby zostać przyniesiona na planetę. Suva Toa Nuva zostały przeniesione na Spherus Magna.

Metru Nui

Toa Suva

LoMN Toa Suva Activation

Toa Suva w użyciu

Toa Suva to duża kaplica Suva w centrum Wielkiej Świątyni w Ga-Metru. W przeciwieństwie do zwykłej Suvy, miała moc przekształcania Matoran w Toa (wykorzystując do tego Moc Toa innego Toa), a także zawierała wyposażenie Toa.

Toa Suva była użyta tylko raz - na krótko przed Wielkim Kataklizmem, Toa Mangai Lhikan ukradł z niej sześć Kamieni Toa i podarował je sześciu Matoranom: Vakamie, Nokamie, Matau, Onewie, Whenule i Nuju. Matoranie zabrali kamienie do Toa Suva i po zapoznaniu się z nimi, umieścili je w sześciu otworach kaplicy. To spowodowało, że Toa Suva wzniosła się i wykorzystała moc z kamieni, aby przekształcić sześciu Matoran w Toa Metru. Boki kaplicy odpadły, a Toa Metru zabrali z jej środka przechowywaną tam broń.

Bordakhi były przekonane, że Kamienie Toa i narzędzia zostały skradzione, więc od tamtej pory zakazano komukolwiek dostępu do Toa Suva.

Mata Nui

Na Mata Nui znajdowało się siedem kapliczek Suva. Sześć Suva poszczególnych Koro służyło do przechowywania masek Kanohi zebranych przez Toa Mata, a później Kanohi Nuva zebranych przez Toa Nuva. W Suva mieściły się także Symbole Nuva. Kiedy Toa pokonali Bahrag, słupy światła wystrzeliły z ich Suva, sygnalizując klęskę Bohroków i pojawiły się w nich Symbole. Bohrok-Kal ukradły później te Symbole, pozbawiając Toa Nuva mocy żywiołów, ale artefakty zostały zwrócone na miejsce po pokonaniu robotów. Potem zawartość Suva została przeniesiona do Metru Nui.

Ta Suva

Ta-Suva

Ta-suvaMoL

Ta-Suva w Masce Światła

Ta-Suva

Ta-Suva to kapliczka poświęcona Tahu, mieściła się w Ta-Koro. Przechowywano tu jego Kanohi i Kanohi Nuva oraz Symbol Nuva. Kiedy Tahnok-Kal przypuścił atak, Ta-Matoranin próbował chronić Symbol Nuva, ale nie udało mu się. Symbol został później zwrócony przez Toa Nuva. Turaga Nokama przybyła tu później z Vakamą i Onewą, aby przetłumaczyć napisy na Kanohi Avohkii. Suva została zniszczona przez Rahkshi, które szukały Maski Światła. Wszystkie Kanohi Nuva Tahu zostały zniszczone, z wyjątkiem Hau Nuva, którą nosił, aczkolwiek jego Symbol Nuva nie został utracony.

Ga Suva

Ga-Suva

Ga-Suva

Ga-Suva to kapliczka zbudowana ku czci Gali. Znajdowała się w Ga-Koro. Przechowywano tu Kanohi i Kanohi Nuva Gali oraz jej Symbol Nuva. Kiedy Toa Mata pokonali Bahrag, z Ga-Suva wystrzelił promień światła, unieruchamiając Pahraki, które były w trakcie ataku na Ga-Koro. Ga-Matoranki próbowały potem powstrzymać Bohrok-Kal przed kradzieżą Symbolu Nuva, bezskutecznie. Symbol został później zwrócony przez Toa Nuva. Zawartość Suva przeniesiono na Metru Nui, a następnie na Spherus Magna.

Le Suva

Le-Suva

Le-Suva

Le-Suva to kapliczka poświęcona Lewie, znajdowała się w Le-Koro. Przechowywano tu jego Kanohi i Kanohi Nuva oraz Symbol Nuva. Kiedy przybyły Bohrok-Kal, Le-Matoranie starali się bronić Symbolu Nuva, ale nie udało im się, w wyniku czego został on skradziony. Symbol został zwrócony do świątyni przez Toa Nuva. Od tego czasu symbol Lewy Nuva i jego Kanohi zostały zabrane ze świątyni i przeniesione do innej na Metru Nui. Kapliczka została później przeniesiona na Spherus Magna.

Turaga Onewa at Po-Suva

Onewa przy Po-Suvie

Po-Suva

Po-Suva to kapliczka poświęcona Pohatu, znajdowała się w Po-Koro. Przechowywano tu jego Kanohi i Kanohi Nuva oraz Symbol Nuva. Kiedy przybyły Bohrok-Kal, Po-Matoranie bezskutecznie próbowali bronić Symbolu Nuva, lecz ostatecznie został on skradziony. Symbol został zwrócony do świątyni przez Toa Nuva. Jakiś czas potem symbol Pohatu Nuva i jego Kanohi zostały zabrane ze świątyni i przeniesione do innej na Metru Nui. Kapliczkę przeniesiono później na Spherus Magna.

Onu Suva

Onu-Suva

Onu-Suva

Onu-Suva to kapliczka poświęcona Onule, która mieściła się w Onu-Koro. Przechowywano tu Kanohi i Kanohi Nuva Toa Ziemi, a także jego Symbol Nuva. Symbol Nuva został skradziony przez Bohrok-Kal, których nie udało się powstrzymać Onu-Matoranom. Po pokonaniu Bohrok-Kal, Symbol Nuva został zwrócony na miejsce. Jakiś czas potem symbol Onuy Nuva i jego Kanohi zostały zabrane ze świątyni i przeniesione do innej na Metru Nui. Kapliczka została później raz jeszcze przeniesiona na Spherus Magna.

Ko Suva

Ko-Suva

Ko-Suva

Ko-Suva to kapliczka wybudowana ku czci Kopaki, mieściła się w Ko-Koro. Przechowywano tu jego Kanohi i Kanohi Nuva oraz Symbol Nuva. Ko-Matoranie próbowali powstrzymać Bohrok-Kal przed kradzieżą Symbolu Nuva, ale nie udało im się to. Symbol został później zwrócony przez Toa Nuva. Zawartość Suva przeniesiono na Metru Nui, a potem na Spherus Magna.

Suva Kaita

Suva Kaita mieściła się w Kini-Nui. Służyła także jako miejsce spotkań Turaga. Gdy Toa Mata zebrali wszystkie swoje Kanohi, udali się do Suva Kaita, aby wymienić je na sześć Złotych Kanohi. Suva była również używana jako wejście do Mangaii i reszty Wszechświata Matoran. Kiedy Toa Mata udali się do Mangaii, aby pokonać Teridaxa, utworzono Kompanię Kronikarza, aby bronić tej Suvy przed każdym Rahi, którego Makuta wysłał po Toa. Doprowadziło to do bitwy o Kini-Nui. Później tego samego roku, Suva Kaita została zniszczona przez Rahkshi, kiedy te rozpoczęły poszukiwania Kanohi Avohkii.

Voya Nui

Świątynia Suva

Ta Suva została uszkodzona, kiedy Piraka zniewolili Matoran z Voya Nui i całkowicie zniszczona, gdy wyspa powróciła na Południowy Kontynent.

Informacje o zestawie

Suva Set

Suva w formie zestawu

Pokrywki pudełek zestawów Toa Mata z 2001 roku reprezentowały Suva. Każda pokrywka miała sześć otworów po bokach, w które można było wsadzić głowy figurek Toa Mata z nałożonymi maskami. Pośrodku pokrywki znajdowała się twarz, na którą także można było nałożyć Kanohi. Taka sama pokrywka została również dołączona do gry planszowej BIONICLE: Poszukiwanie Makuty, gdzie miała reprezentować Suva Kaita (choć w grze nazwano ją po prostu tajną świątynią Makuty).

Ciekawostki

  • Bariery Karda Nui uniemożliwiały Toa Nuva połączenie z ich Suva, nie mogli więc zmieniać swoich masek podczas pobytu tam.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Kroniki

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Płyty CD