FANDOM

"Teridax chciał subtelnej operacji, maksymalnie kilka Rahkshi i tyle. Kojol, ku swej zgubie, zignorował to. Zebrał siły uderzeniowe Visoraków, Rahkshi i nawet kilku Exo-Toa, z zamiarem zmiażdżenia całego oporu wyspy jednym druzgoczącym atakiem. Nie do końca mu się udało."
Makuta Mutran, Kroniki Mutrana
Szturm na Artakhę
Noimage
Bitwa
Konflikt Bractwo Makuta dokonuje szturmu na wyspę, by zdobyć Avohkii
Miejsce Artakha
Rezultat Avohkii zostaje zabrana
Zakon Mata Nui zabija wszystkich, którzy wzięli udział w ataku
Strony walczące
Siły uderzeniowe Makuty Kojola
Artakha
Szturm na Artakhę był działaniem Bractwa Makuta, podczas którego próbowali zdobyć Kanohi Avohkii.

Cele

Bractwo Makuta

  • Zdobyć Kanohi Avohkii

Artakha

  • Odeprzeć siły uderzeniowe Bractwa

Podsumowanie

1500 lat przed Wielkim Kataklizmem, Bractwo Makuta przygotowało siły uderzeniowe, nad którymi dowództwo przejął Makuta Kojol, by wykraść Maskę Światła z wyspy Artakha. Mimo rozkazów, wedle których miała być to mała operacja, Kojol najechał wyspę z armią Rahkshi, Exo-Toa i Visoraków. Gdy Visoraki próbowały zabezpieczyć plażę, dwa węże kryształowe zniszczyły je wszystkie skupionym promieniami słonecznymi.

Kojol wycofał okręty i wysłał falę Rahkshi, które zaczęły przemierzać ląd. Choć wpierw szło im dobrze, ostatecznie również padły pod potęga obrońców wyspy. Jednakże wysłane Exo-Toa zdążyły pokonać wszelki opór, a Kojol wszedł do fortecy, by zabrać Avohkii. Mimo wielu pułapek i szalejących zamieci, które kontrolował sam Artakha, Makuta udało się uciec z maską.

Następstwa

Wbrew rozkazom Teridaxa, Kojol osobiście poprowadził atak, przez co Bractwo nie mogło wyprzeć się jakichkolwiek działań, jak pierwotnie planowano.

Krótko po bitwie wszystkie Rahkshi, które wzięły w niej udział, zostały w niewyjaśnionych okolicznościach zabite, a Exo-Toa pewnego razu zniknęły w środku nocy. W końcu, podczas wizyty na Xii, pancerz Kojola został zniszczony przez żywiącego się Protostalą wirusa, a jego esencja spłonęła w piecu.

Wszystko to zostało przeprowadzone przez członka Zakonu Mata Nui imieniem Tobduk, który pozbył się wszystkich istot, wiedzących o położeniu wyspy, na polecenie samego Artakhi.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania