FANDOM

"Teridax chciał subtelnych operacji, kilka Rahkshi, to wszystko. Kojol, na jego niebezpieczeństwo, zdecydował się zignorować to. Zebrał siły udezeniowe Visoraki, Rahkshi, a nawet kilka Exo-Toa, zamierzając opanować wszelkie obrony wyspy z jednym miażdżącym ciosem. To nie była cicha praca tej drogi."
Makuta Mutran, Kroniki Mutrana
Szturm na Artakhę
Noimage
Bitwa / Konflikt
Konflikt Bractwo Makuta rozpoczął najazd do przechwycenia Avohkii
Uczestnicy
Lokalizacja Artakha
Wynik Maska złapana, ale Zakon Mata Nui zabił wszystkich biorących udział w najeździe

Szturm na Artakhę był atakiem Bractwa Makuta w którym próbowali przejąć Kanohi Avohkii.

Cele

Bractwo Makuta

  • Zdobyć Avohkii

Artakha

  • Wytrzymać i odeprzeć siły uderzeniowe Bractwa

Przebieg

1.500 lat temu przed Wielkim Kataklizmem, Bractwo Makuta włączyło do akcji siły uderzeniowe, dowodzone przez Makutę Kojola, by ukraść Maskę Światła z Artakhi. Mimo nakazu, by to była mała operacja, Kojol wyprowadził armię Rahkshi, Exo-Toa, i Visoraków na wyspę. Kiedy Visoraki próbowały zabezpieczyć plażę, dwa Kryształowe Węże zniszczyły wszystkie z pomocą stężenia promienii słonecznych.

Kojol cofnął swoje statki, i wysłał falę Rahkshi, które wspięły się na zdradzieckie ukształtowanie terenu. Chociaż Rahkshi przedostały się dalej, padły na systemach obronnych wyspy. Jednak w tym czasie Exo-Toa zostały wprowadzone i pokonały wszelkie przeciwności. Kojol następnie wszedł do twierdzy i ukradł Avohkii. Pomimo różnych pułapek i szalejącej śnieżycy kontrolowanej przez Artakhę, udało mu się uciec z maską.

Po Bitwie

Krótko po bitwie wszystkie Rahkshi biorące udział w bitwie, tajemniczo ginęły na misji. Póżniej, Exo-Toa zniknęły w środku nocy. Wreszcie, podczas wizyty na Xia, zbroja Kojola została zniszczona przez jedzącego Protostal Wirusa. Jego esencja została póżniej zniszczona w piecu.

Wiele śmierci zostało poniesionych przez członka Zakonu Mata Nui Tobduka, jak on wyeliminował wiele istot, które znały lokalizację wyspy Artakha przez wolę samego Artakhi.

Pojawienia