FANDOM

"Rzeka stopionej Protodermis przecinała środek dystryktu, wypływając spod powierzchni miasta i wpadając do Wielkiego Pieca. Stamtąd docierała do każdej fabryki w Metru, by posłużyć do produkcji masek, narzędzi i wszystkiego innego, czego potrzebowali mieszkańcy miasta."
— Narrator, Tajemnica Metru Nui
Ta-Metru
LoMN Ta-Metru
Miejsce
Mieszkańcy Ta-Matoranie (dawniej)
Populacja Zerowa
Położenie Metru Nui
Status Zdemontowane
Ta-Metru to część miasta Metru Nui reprezentująca Ogień, dom rzemieślniczych Ta-Matoran wytwarzających Kanohi, Kanoka i wszelakie narzędzia.

Historia

Ta-Metru

Mapa Ta-Metru

Ta-Metru powstało jako jedna z pierwszych lokacji podczas budowy Metru Nui. Szybko stało się centrum kowalstwa i wytapiania, przez co większość narzędzi używanych na wyspie pochodziło właśnie stąd. Ta-Metru słynęło z wytwarzanych tu masek Kanohi, noszonych przez wszystkich mieszkańców miasta. Ich tworzeniem zajmowali się Mistrzowie Masek, Ta-Matoranie wyszkoleni w przekuwaniu dysków Kanoka w Kanohi.

W Ta-Metru do wytwarzania narzędzi, dysków i masek używano głównie stopionej Protodermis. Do transportu substancji po całym Metru wykorzystywano specjalne kadzie zawieszone na przeznaczonych do tego wyciągach. Ze względu na liczne obecne w tym dystrykcie zakłady, w Ta-Metru panowała wysoka temperatura, uciążliwa dla innych typów Matoran.

Flash Ta-Metru

Panorama Ta-Metru w Animacjach Online Vahki

Z powodu scysji między Ta-Matoranami a Po-Matoranami, doszło do Wojny Domowej Matoran. Najpierw Ta-Matoranie stopili magazyn w Po-Metru, za co Po-Matoranie odpłacili się zatopieniem barek z zaopatrzeniem dla Ta-Metru. Zapoczątkowało to konflikt na skalę całej wyspy. Po stronie Ta-Metru opowiedzieli się wkrótce potem Onu-Matoranie z Onu-Metru i Ga-Matoranki z Ga-Metru. Ponieważ wojna i wynikająca z tego Wielka Dezorganizacja zagrażały zdrowiu Wielkiego Ducha Mata Nui, Bractwo Makuta musiało interweniować na wyspie i zakończyć konflikt.

Kiedy Makuta Teridax uwolnił w mieście Morbuzakha, Główny Korzeń niebezpiecznej rośliny zagnieździł się w Wielkim Piecu Ta-Metru.

Toa Mangai Lhikan przybył do Ta-Metru, aby wręczyć Kamień Toa Mistrzowi Masek imieniem Vakama. Porwali go wtedy Mroczni Łowcy Nidhiki oraz Krekka, przedtem jednak Toa udało się przekazać kamień Vakamie i przemienił się on w Toa Metru Ognia. Niedługo potem, drużyna Toa Metru odnalazła Wielkie Dyski i pokonała Morbuzakha.

Ta-Metru During Visorak Occupation

Ta-Metru zajęte przez Visoraki

Ta-Metru poważnie ucierpiało wskutek Wielkiego Kataklizmu wywołanego przez Teridaxa, kiedy spowodowane tym wydarzeniem trzęsienie ziemi uszkodziło kadzie ze stopioną Protodermis, a ta zaczęła wylewać się na ulice, topiąc część miasta. Ruiny Ta-Metru zostały potem przejęte przez Visoraki. Kiedy Toa Hordika Vakama odłączył się od reszty drużyny i został złapany przez pająki, Roodaka pokazała mu ruiny Ta-Metru, aby przeciągnąć go na swoją stronę.

Tysiąc lat po Wielkim Kataklizmie, Matoranie, Turaga i Toa Nuva powrócili do Metru Nui i rozpoczęto odbudowę Ta-Metru. Zajęto się nim jako jednym z pierwszych Metru, ponieważ Matoranie potrzebowali narzędzi do naprawy innych części miasta. Na czas odbudowy, Ta-Matoranie zamieszkali w Po-Metru. Dystrykt został ostatecznie w pełni naprawiony dzięki użyciu Włóczni Artakhi przez Zakon Mata Nui.

Podobnie jak reszta Metru Nui, Ta-Metru zostało poważnie uszkodzone, kiedy fragment Aqua Magna uderzył w głowę Robota Wielkiego Ducha podczas bitwy pomiędzy Teridaxem a Mata Nui. Ocaleli Matoranie wyemigrowali na odrodzoną planetę Spherus Magna, a Ta-Metru zostało wkrótce potem zdemontowane.

Ważne aspekty

Ruined Ta Metru

Ta-Metru widziane z oddali

Ważni dawni mieszkańcy

  • Vakama - dawny Mistrz Masek i Toa Metru Ognia, obecnie Turaga Ognia;
  • Lhikan - Toa Mangai Ognia i późniejszy Turaga (nie żyje);
  • Tahu - Toa Nuva Ognia;
  • Jaller - rzemieślnik przed Wielkim Kataklizmem i późniejszy kapitan Gwardii Ta-Koro, przemieniony w Toa Inika, a następnie w Toa Mahri Ognia;
  • Nuhrii - Mistrz Masek znający położenie Wielkiego Dysku Ta-Metru;
  • Takua - krnąbrny Av-Matoranin sprzedający pamiątki z różnych Metru; obecnie Toa Światła.

Znaczące lokacje

  • Wielki Piec - główny piec Ta-Metru, poważnie uszkodzony podczas walki Toa Metru z Morbuzakhiem;
  • Ogniste Doły - gejzery dostarczające ciepło większości Ta-Metru;
  • Odlewnie Ta-Metru - miejsca pracy większości mieszkających tu Ta-Matoran;
  • Zakład Ponownego Wykorzystania Masek Kanohi - złomowisko, na które trafiały uszkodzone Kanohi, a także inne przedmioty, takie jak narzędzia czy Kanoka, by poddano je przetworzeniu;
  • Piec Protodermis - tu stapiano przedmioty ze złomowiska, aby je przetworzyć.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Promocyjne

Opowiadania

Animacje

Filmy

Płyty CD

Zobacz też