FANDOM

Tahnok Va
Tahnok Va Set
Bohrok Va
Narzędzia Ogniste Berło
Status Wyłączone

Tahnoki Va to Bohroki Va przydzielone do asystowania Bohrokom Tahnokom.

Historia

Comic Tahnok Va Emerging from Bohrok Nest

Tahnoki Va wyłaniające się z gniazda

Tahnoki Va zostały stworzone przez Wielkie Istoty do pomocy rojom Tahnoków w oczyszczeniu wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui.

Tahnoki Va spod wyspy Mata Nui zostały przedwcześnie przebudzone przez Makutę Teridaxa po jego porażce z rąk Toa Mata i rozpoczęły swoją misję pomocy Tahnokom, dostarczając im Krana w miejsce tych straconych podczas walk z Toa.

Gali natknęła się na rój Tahnoków i towarzyszących im Va podczas przemierzania Le-Wahi. Choć udało jej się pokonać część maszyn, rój szybko przegrupował się i wyruszył do Po-Wahi. Gali podążała za nimi do Po-Metru, skąd przepędziła maszyny razem z Onuą, Pohatu i Kopaką. Kopaka spotkał później rój Tahnoków i Tahnoków Va na Górze Ihu i śledząc jednego z Va, znalazł wejście do Gniazd Bohroków, gdzie gromadzone były Krana dla roju.

Po pokonaniu królowych Bahrag, Tahnoki Va przestały służyć rojom. Jednakże, kiedy Bohrok-Kal zostały przebudzone, Va na powrót zaczęły im pomagać. Po porażce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva, Va powróciły do swych gniazd.

Kiedy Toa Nuva uwolnili Bahrag w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha, Tahnoki Va pomagały Tahnokom w oczyszczaniu Mata Nui. Wykonawszy swe zadanie, Va zostały na powrót uśpione.

Cechy i umiejętności

Comic Tahnok Va

Grupa Tahnoków Va w komiksie

Tahnoki Va są znane ze swej szybkości i nieostrożności. Często można je zobaczyć mknące z zawrotną prędkością po niebezpiecznych występach skalnych.

Narzędzia

Tahnoki Va dzierżą Ogniste Berła oraz noszą na plecach nieaktywną Kranę przeznaczoną dla Tahnoków.

Informacje o zestawie

Tahnok Va został wydany w 2002 roku jako mały zestaw, liczący 27 części. Łącząc jego elementy z Pahrakiem Va można zbudować Infernavikę, a z Lehvakiem Va - model Pokawi. Tahnoki Va były również dołączone do słodyczy firmy Kabaya w Japonii.

Artykuł o zestawie 8554 Tahnok Va na Legopedii.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Promocyjne

Płyty CD

Zobacz też

Linki zewnętrzne