FANDOM

Taiki
Noimage
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Członek Lotnictwa Gukko (Mata Nui)
Maska Nieznana
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Taiki to jeden z Le-Matoran, pochodzący z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui Taiki żył i pracował w Le-Metru. Został pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa udającego Turagę Dume i uśpiony w Kapsulniku. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui, gdzie poświęcili swoje moce do przebudzenia wszystkich Matoran na plaży Ga-Wahi.

Mata Nui

Z powodu uśpienia ciało Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Taiki w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau. W Le-Koro Taiki był pilotem w Lotnictwie Gukko.

Podczas ataku Rahi na Le-Koro Taiki, Tamaru i wszyscy pozostali członkowie Lotnictwa byli jedynymi, którzy uniknęli schwytania przez Nui-Rama. Później, w czasie kolejnego ataku, Taiki dosiadł swojego Gukko i razem z resztą straży wyruszył na bitwę. Turaga Matau i Le-Matoranie zostali uwolnieni dzięki pomocy Toa Mata Onuy.

Kiedy Bohroki zaatakowały Le-Koro, Taiki był wśród Le-Matoran, których maski zastąpiono Krana. Matoranie zostali uwolnieni od Krana po tym jak Kongu, Tamaru i piloci Boxorów przypuścili atak na Bohroki.

Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Taiki został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Taiki pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się na ich rodzinna wyspę, Metru Nui. Pomagał w odbudowie miasta do czasu, gdy wyręczyła go Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie na Bara Magna, Taiki wyemigrował na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Pojawienia