FANDOM

"Może i nie jest najbystrzejszy, ale jego siła nie ma sobie równych, prócz jego serca."
Turaga Whenua, Mata Nui Online Game
Taipu
Taipu set
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Górnik (Mata Nui)
Maska Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Taipu to Onu-Matoranin z Metru Nui i najlepszy przyjaciel Onepu.

Biografia

Metru Nui

Taipu pracował pod ziemią w Onu-Metru. Został uwięziony w Kapsulniku przez Vahki według rozkazu Makuty Teridaxa, który przebrał się za Turagę Dume. Został ocalony przez Toa Metru i przewieziony na wyspę Mata Nui, gdzie zbudził się na brzegach Zatoki Naho.

Mata Nui

Ciało Taipu stało się mniejsze i słabsze na skutek uśpienia w Kapsulniku. Matoranin pomagał w budowie wioski Onu-Koro, gdzie potem żył i pracował jako górnik.

Set Taipu

Taipu na Mata Nui

Taipu miał za zadanie wykopać tunel do Le-Koro. Gdy przekopali się wraz z Takuą, powędrowali do wioski Powietrza. Po drodze Nui-Rama porwała Taipu do gniazda Rahi. Na ratunek przybył Kongu i rozegrała się walka między Toa Mata Onuą a zainfekowanym Lewą. Po powrocie Taipu uczestniczył w świętowaniu zwycięstwa nad Nui-Rama w Le-Koro, po czym wrócił do Onu-Koro i pracował w Wielkiej Kopalni do czasu, gdy Takua zaprosił go do dołączenia do Kompani Kronikarza.

Taipu walczył w obronie Kini-Nui przed zatrutymi Rahi u boku reszty Kompanii, podczas gdy Toa Mata walczyli z Makutą Teridaxem w jego podziemnej kryjówce.

Podczas ataku Gahloków na Onu-Koro Taipu pomagał ewakuować ludność z wioski. Razem z Nuparu i Onepu zostali uwięzieni przez lawinę w jaskini, w której znaleźli nieaktywnego Gahloka. Nuparu postanowił skonstruować z części Bohroka potężną maszynę bojową o nazwie Boxor, a Taipu wraz z Onepu obluzowali zawalone wejście do jaskini. Gdy przedostali się z powrotem do zatopionego Onu-Koro, udało im się odbić wioskę z rąk wodnych Bohroków.

Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Taipu został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę. Po Przebugowie Turaga Whenua wybrał Taipu oraz Onepu na reprezentantów Onu-Koro w Turnieju Kolhii. Drużyna Onu-Koro brała udział w meczu z reprezentantkami Ga-Koro, Hahli i Macku, Onu-Matoranom nie udało się jednak odnieść zwycięstwa.

Kiedy Rahkshi zaatakowały Onu-Koro, Taipu wraz z innymi ewakuował się z wioski.

Powrót na Metru Nui

Taipu pomógł w budowaniu łodzi, które miały umożliwić powrót na Metru Nui. W mieście zajął się odbudową zniszczonych miejsc do czasu użycia Włóczni Artakhi przez Zakon Mata Nui.

Kiedy Teridax zginął w bitwie o Bara Magna, a Wszechświat Matoran uderzył o ziemię, Taipu został przygnieciony gruzami w Archiwach Onu-Metru. Macku razem z Tamaru wydostali Taipu i zauważyli dziurę w głowie Teridaxa. Taipu pomógł następnie Macku i Tamaru uratować resztę Matoran.

Spherus Magna

Taipu po śmierci Teridaxa i opuszczeniu Metru Nui zaczął żyć na Spherus Magna, w towarzystwie swych przyjaciół.

Cechy i umiejętności

Taipu może wydawać się mały, ale jego niewielkie ciało ukrywa nieprawdopodobną siłę. Potrafi on podnieść masę wiele razy przekraczającą jego własną wagę. Przykuwa uwagę opowieściami z innych lądów. Taipu jest nieco niezręczny, ale zawsze gotowy do pomocy - jeżeli jego przyjaciele potrzebują pomocy, Taipu potrafi błyskawicznie znaleźć się w ich pobliżu, zwykle podróżując przy pomocy własnych stóp, by dostać się na miejsce jak najszybciej.

Podobnie jak inni Onu-Matoranie, Taipu świetnie widzi w ciemnościach.

Cytaty

"Dawno temu kilka głazów spadło mi na głowę. Nie bolało. Tak samo nie dam się zranić tym Rahi."
— Taipu, Mata Nui Online Game
"Nie jestem Hafu! Dlaczego wszyscy myślą, że ja to Hafu, a Hafu to ja? Nie jesteśmy nawet z tej samej wioski!"
— Taipu, Ostatnia Kronika

Ciekawostki

MNOLG Matoran Taipu

Taipu w Mata Nui Online Game

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Przewodniki

Kroniki

Opowiadania

Animacje

Gry online

Gry wideo