FANDOM

"Z taką Kompanią, Makutobestie muszą się mieć na baczności!"
— Tamaru, Mata Nui Online Game

Tamaru
Tamaru
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Sprzedawca

Mata Nui: Nawigator, gracz Kolhii

Maska Rau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Tamaru to Le-Matoranin.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui jego lęk wysokości zmusił go do pracy na ziemi jako sprzedawca używanych pojazdów.

Został później pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa i uśpiony w Sferze Matoran. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Matoran Tamaru

Tamaru na Mata Nui

Z powodu uśpienia, ciało Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau.

Kiedy Nui-Rama zaatakowały wioskę, Tamaru był jednym z nielicznych, którzy uniknęli schwytania przez latające Rahi. Niedługo po ataku do Le-Koro przybył Takua, w poszukiwaniu Tamaru, Le-Matoranin poinformował go o całym zajściu. Kiedy rozmawiali, Tamaru zauważył Nui-Rama wylatujące ze swojego gniazda. Dzięki członkom Lotnictwa Gukko, którzy również uniknęli niewoli oraz pomocy Toa Onuy, Tamaru zdołał uwolnić swoich braci Le-Matoran oraz Turagę Matau.

Później, kiedy Matau otrzymał wiadomość o kolejnym ataku Rahi napisaną przez Nuju, zaczął przygotowywać wszystkich Le-Matoran do walki, z wyjątkiem Tamaru, któremu nakazał strzec wejścia do wioski z ziemi, sądząc, że Matoranin i tak na nic by się nie przydał, ze względu na jego lęk wysokości. Jakiś czas potem, Tamaru dołączył do Kompanii Kronikarza na prośbę Takuy. Grupa Matoran brała udział w obronie Wielkiej Świątyni Kini-Nui przed Rahi nasłanymi przez Makutę Teridaxa.

Kiedy Bohroki zaatakowały Le-Koro, Tamaru i Kongu byli jedynymi Matoranami, których maski Kanohi nie zostały zastąpione przez Krana. Po tym, jak Nuparu zbudował Boxora, on i Takua wyruszyli do Le-Wahi, gdzie razem z Tamaru i Kongu obmyślili plan i uwolnili mieszkańców wioski Powietrza spod władzy Bohroków.

Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Tamaru został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Taiki pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się na ich rodzinna wyspę, Metru Nui. Pomagał w odbudowie miasta do czasu, gdy wyręczyła go Włócznia Artakhi.

Podczas panowania Teridaxa, Tamaru i Macku poszli do Archiwów pomóc Onu-Matoranom, którzy uwalniali Taipu spod gruzów.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty i zrekonstruowaniu Spherus Magna, Tamaru wyemigrował na odrodzoną planetę, gdzie mieszka do teraz.

Cechy i umiejętności

MNOLG Matoran Tamaru

Tamaru w Mata Nui Online Game

Tamaru jest wesoły i hałaśliwy, ale czasami mówi tak szybko, że nawet jego koledzy Le-Matoranie mogą mieć trudności ze zrozumieniem go. Tamaru jest nieco niezdarny, ale zawsze chętny do pomocy. Jego największym marzeniem jest latać, ale w przeciwieństwie do większości Le-Matoran, boi się wysokości. Według tego, co powiedział Takua, kiedy on i reszta Kompanii Kronikarza podróżowali do Kini-Nui, Tamaru można pływać, w przeciwieństwie do innych Le-Matoran, którzy nie lubią wody.

Pojawienia