FANDOM

Tarakava
QftM 259 Tarakava in the Jungle
Rahi
Status Nieznany
Moc Brak
Lokalizacja Mata Nui (dawniej)

"Pierwszą rzeczą do zapamiętania o Tarakava jest, że nawet jeśli ich nie widać, są wszędzie" - Rahaga Gaaki

Tarakava to jedne z najniebezpieczniejszych Rahi.

Historia

Tarakava zostały stworzone przez Makuta z mieszanek wirusów w kadzi Protodermis. Miały być wśród Rahi, które wypełnią Wszechświat Matoran. Na Metru Nui, Tarakava patrolowały morza wokół Ga-Metru. Po Wielkim Kataklizmie, członkowie tego gatunku stali się niebezpiecznie aktywni. Wielu uciekało na wyspę Mata Nui, gdzie zostały szybko poddane kontroli Teridaxa. Teridax użył ich, aby zapobiec budowy baraków w Ga-Metru.Wkrótce po przybyciu Toa Mata, Teridax miał Tarakavę w jednej z chat w Ga-Koro, zatrzymując wielu Matoran i Turaga Nokamę wewnątrz. Macku uciekła i szukała pomocy u Takuy, któremu udało się dojść do chaty. Olbrzymi jaszczur zaatakował, ale został pokonany przez Toa Gali, tracąc zakażoną maskę w tym procesie.Podczas zwiedzania wody Mata Nui, inne Tarakavy zaatakowały Gali. Toa wody udało się oszukać zakażone Rahi.

Tarakavy starały się unikać Bohroków, a później wycofały się z powrotem do wody Metru Nui.

Informacje o zestawie

Dwie Tarakavy (jedna niebieska, druga turkusowa) zostały wydane jako jeden zestaw w 2001 roku. Niebieska Tarakava ma 206 części, a turkusowa 205, czyli cały zestaw ma 411 elementów. Tarakavy można złączyć w Tarakava Nui. Niebieska Tarakava miała Kanohi Pakari a turkusowa Kakamę.

Zobacz też

Linki zewnętrzne