FANDOM

"Tehutti cały czas tam jest, Toa Whenuo. Spędza całe swoje życie wśród tych eksponatów."
— Strażnik z Onu-Metru do Toa Whenuy, Tajemnica Metru Nui
Tehutti
Tehutti
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Archiwista (Metru Nui)
Górnik (Mata Nui)
Maska Szlachetna Huna (Metru Nui)
Kakama (Mata Nui)
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Tehutti to Onu-Matoranin, jeden z sześciorga Matoran, którzy wiedzieli, gdzie w Metru Nui ukryto Wielkie Dyski.

Biografia

Metru Nui

Techutti

Tehutti na Metru Nui

Na Metru Nui, Tehutti był archiwistą na i jednym z rywali Whenuy zanim ten zmienił się w Toa Metru. Tehutti dowiedział się o położeniu Wielkiego Dysku Kanoka, co okazało się być dla niego niebezpieczne, gdyż przez to Po-Matoranin Ahkmou postanowił zwabić go w pułapkę, co mu się udało.

Tehutti został powiadomiony o tym, że ma otrzymać Nui-Jagę od Ga-Matoranki o imieniu Vhisola. Był podejrzliwy co do tego, jako że skorpionowate Rahi żyły w Po-Metru, niemniej jednak był dość podekscytowany na myśl o otrzymaniu zwierzęcia. Po dopłynięciu do doku, gdzie przywożono wszystkie żywe okazy z innych Metru, dowiedział się, że to, co go okłamano. Zszedł wtedy na jeden z niższych poziomów używając drabiny. Ta jednak się złamała i Matoranin spadł do jednego z niebezpiecznych poziomów miasta.

Whenua, który szukał Onu-Matoranina, podążył za śladami Tehuttiego i uwolnił go spod gruzów. Następnie obaj uciekli przed Rahkshi Wzroku Cieplnego, uwalniając Muakę. Później, gdy Tehutti powiedział Whenule i Nuju, gdzie jest dysk, został złapany przez Rorzakhi i padł ofiarą ich Buław Obecności. Whenua i Nuju pozostawili go z Ehrye na poziomie, którego nie znał, więc obaj powinni być bezpieczni, lecz nie mieli jak uciec i zejść na poziom, na którym był ukryty Dysk.

Później, gdy szukali Wielkiego Dysku Ko-Metru, Tehutti został uderzony Buławą Zakłopotania Keerakha, co sprawiło, że stracił poczucie czasu i miejsca, i uwierzył, że katalogował okazy Fikou w Archiwach.

TehuttiStalked

Tehutti śledzony przez Rahkshi

Po tym jak Toa Metru znaleźli Wielkie Dyski, oni i Matoranie udali się do Wielkiego Pieca w poszukiwaniu Królewskiego Korzenia Morbuzakha. Grupa jednak została zaatakowana przez pnącza Morbuzakha zanim jeszcze zdołali do niego wejść. Tehutti, przeczytawszy o tym w Archiwach, pokazał pozostałej piątce Matoran jak mają się połączyć, by stworzyć Matoran Nui. Matoran Nui trzymał Morbuzakha z dala od Toa Metru, by ci mieli dostęp do Wielkiego Pieca. Po jakimś czasie, Matoran Nui rozpadł się, a Matoranie powrócili do swoich poprzednich postaci.

Po opuszczeniu Wielkiego Pieca przez Matoran, Tehutti został, razem z innymi mieszkańcami miasta, zwabiony przez Makutę Teridaxa do Koloseum, gdzie Vahki schwytały go i uwięziły w Sferze Matoran. Został później uwolniony przez Toa Metru na Mata Nui.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Pomagał w budowie wioski Onu-Koro pod instrukcjami Turagi Whenuy.

Tehutti zmienił swoją maskę na Kanohi Kakamę. Pracował w Wielkiej Kopalni w Onu-Wahi jako górnik. Wraz z innymi Matoranami tymczasowo opuścił Onu-Koro, gdy Bohroki zaatakowały wyspę. Po pokonaniu Bohrok Kal, Tehutti został przebudowany. Razem z innymi Matoranami został ewakuowany z Onu-Koro podczas ataku Rahkshi.

Powrót na Metru Nui

Tehutti później dołączył do budowy łodzi, którymi Matoranie mieli powrócić na Metru Nui. On i inni Matoranie wspólnie połączyli siły, by odbudować miasto, które uszkodził Wielki Kataklizm.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty Teridaxa, Tehutti opuścił Wszechświat Matoran, by zamieszkać na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Tehutti zawsze chciał, by nowe okazy w Archiwach były oznaczane jego imieniem, przez co często zapominał o tym, co jest dobre, a co złe, o ile tylko mógł zyskać sławę. Tehutti nie pożądał szczególnie Wielkiego Dysku, gdyż nie miał dla niego żadnego zastosowania, może poza umieszczeniem go na wystawie i zdobycia uznania za swoją pracę w jego zdobyciu.

Jak wszyscy Onu-Matoranie, Tehutti potrafi widzieć w ciemności i jest silniejszy od Matoran innych Żywiołów.

Maska i narzędzia

Na Metru Nui, Tehutti zwykle używał teleportującego Kanoka, kod 685, do poruszania się po skomplikowanych Archiwach. Nosił szlachetną Hunę, która została zastąpiona na Mata Nui Kanohi Kakamą.

Informacje o zestawie

Tehutti Set

Tehutti jako zestaw

Tehutii został wydany jako mały set w 2004 roku. W zestawie znajdował się świecący w ciemności dysk Kanoka oraz wyrzutnia dysków. Zestaw posiadał 27 części. W pudełku można było znaleźć mini książeczkę o przygodach Toa Metru. Łącząc jego części z Vhisolą i Ehrye, można zbudować Kavinikę.
Artykuł o zestawie 8609 Tehutti na Legopedii.

Ciekawostki

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Promocyjne

Gry online

Płyty CD