FANDOM

"Mówi się, że Terak jest tak samo stary co Region Ziemi. Jest inkarnacją mądrości, siły i szlachetnego spokoju, utożsamianego z Onuą."
Odkrywaj (BIONICLE.com)
Terak
Elemental Creature Terak
Istota Ziemi
Broń Kryształowe Pazury
Status Żywy
Miejsce pobytu Okoto
Terak, Istota Ziemi, to jedna z siedmiu Istot Żywiołów.

Biografia

Podczas powstawania Okoto, żywioły, z których uformowała się wyspa, stworzyły też grupę potężnych istot, będących ich inkarnacjami. Żywioł Ziemi objawił się jako Terak, który razem z innymi Istotami Żywiołów szybko stał się celem Łowcy z Cienia, Umaraka.

Wedle inskrypcji odkrytych przez Harvali, Terak i pozostałe Istoty były znane na długo przed narodzinami Twórców Masek. Pewnego dnia, ukazały się Ekimu w Mieście Twórców Masek podczas Festiwalu Masek, co skłoniło go do udania się do Świątyni Czasu, ujrzenia przyszłości i ułożenia Przepowiedni Bohaterów, zwiastującej nadejście Toa. Niedługo potem, Twórca Masek wysłał Obrońców do różnych zakątków wyspy, by tam zdobyli Kryształy Żywiołów od Istot. Terak przekazał kryształ ziemi Etoku.

Po bitwie między Ekimu a jego bratem Makutą, Istoty Żywiołów ukryły Maskę Kontroli przed Makutą w Labiryncie Kontroli.

Onua and Terak

Onua klękający przed Terakiem

Podczas poszukiwań Istot, Onua znalazł Teraka w podziemnych labiryncie Regionu Ziemi, i razem przeli naprzód przez chwilę, po czym połączyli swoje moce, by stworzyć most do świątyni, w której skryta była Złota Maska Jedności Onuy. Gdy Toa Ziemi przywdział maskę, zyskał umiejętność jednoczenia się z Terakiem. Razem wrócili do miasta, by spotkać się z pozostałymi Toa i Istotami.

Następnego dnia drużyna wyruszyła na poszukiwania Maski Kontroli i po dotarciu do Region Dżungli wpadła w pułapkę zastawioną przez Umaraka. Wydostawszy się z niej, Toa i Istoty przekroczyli morze i dotarli do wyspy Labiryntu, wewnątrz którego, za przewodnictwem Istot, odnaleźli komnatę Maski Kontroli. Niestety, Umarak, zmusiwszy Ketara do zjednoczenia, użył jego mocy, by wykraść maskę i uciec. Pomimo porażki, Toa i Istoty poprzysięgli bronić Okoto.

Drużyna powróciła do Miasta Twórców Masek, gdzie wkrótce potem Terak i pozostałe Istoty pomagały Toa w obronie stolicy przed Bestiami Żywiołów. Następnie Istoty pozostały w mieście, by bronić go przed Bestiami wraz z Okotanami podczas nieobecności Toa i Ekimu, co robiły do czasu ostatecznego pokonania Makuty.

Cechy i umiejętności

Terak to uosobienie materii, z której powstała wyspa Okoto. Reprezentuje on bijące serce wyspy, co czyni z niego najbardziej wytrzymałą ze wszystkich Istot Żywiołów. Gdy jednoczy się z Toa, obdarowuje go niezwykła wytrzymałością oraz niewyczerpaną siłą, która pozwoli mu przebić się przez wszelkie przeszkody. Gdy jednoczy się z Onuą, wzmacnia jego kontrolę nad żywiołem Ziemi.

Maska i bronie

Melum nosi Maskę Istoty Żywiołu, a w ramach obrony posiada kryształowe pazury u dłoni.

Informacje o zestawie

Terak Pose

Terak jako zestaw

Terak, Istota Ziemi, został wydany w pierwszej połowie 2016 roku jako mały, liczący 74 części zestaw. Poprzez podnoszenie i opuszczanie jego ogona, Terak może poruszać rękoma w górę i w dół, ma także możliwość połączenia się z dowolnym Zjednoczycielem (domyślnie z Onuą) oraz z Umarakiem.

Artykuł o zestawie 71304 Terak – Ziemna Istota na Legopedii.

Cytaty

"Reprezentuje na swój sposób bijące serce wyspy, dzięki czemu jest najbardziej wytrzymałą Istotą Żywiołu."
BIONICLE.com

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Kroniki

Seriale TV

Gry wideo

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne