FANDOM

"Tak, nie zauważyłem twego przybycia, muszę przyznać. Ale naprawdę myślałeś, że blada i słaba wersja mnie mogłaby mnie teraz powstrzymać?"
"Słaba? Jestem silniejszy, ponieważ oparłem się pokusom, którym ty nie mogłeś.
"
Teridax i Alternatywny Teridax, Władanie Cieni
Teridax (Alternatywny Wszechświat Zespolenia)
Alternatywny Teridax3
Makuta
Kanohi Wielka Kraahkan
Moce Światło
Moce Kraata
Telepatia
Narzędzia Wojenny Młot
Status Żyje
Lokalizacja Spherus Magna

W Alternatywnym Wszechświecie Zespolenia, Makuta Teridax pozostał przynależny dobru i był sługą Wielkich Istot. Przeszedł jednak do wszechświata swojego odpowiednika, by zachować równowagę między Światłem a Cieniem.

Biografia

Teridax i inni Makuta zostali stworzeni przez Wielkie Istoty na alternatywnej Spherus Magna, by wspomagali Toa w ochronie mieszkańców i tworzyli nowe formy życia. Poprzez trening Makuta wyzbyli się swej wewnętrznej ciemności, dzięki czemu zdobyli moce Światła.

Po spotkaniu z Macku własnego wszechświata, Teridax zgodził się być przewodnikiem Mazeki i Vultraza z głównego uniwersum, którzy przybyli przez bramę wymiarową, i zaprowadzić ich do Wielkich Istot. Podczas podróży Teridax dyskretnie użył swych mocy telepatycznych, by zobaczyć umysł Vultraza, i odkrył, że był on Matoraninem Cienia. Gdy Mazeka prosił Wielkie Istoty o pomoc, Teridax ujawnił swe odkrycie, przez co Vultraz został zabrany wbrew woli na badania. Mazeka i Wielkie Istoty zawarły umowę, wedle której Matoranin mógł wybrać jedną osobę z alternatywnej Spherus Magna, z którą wróciłby do swojego wymiaru, w ten sposób zachowując równowagę między wszechświatami. Ko-Matoranin wybrał Teridaxa i razem przeszli przez portal, prowadzący do głównego wymiaru.

Pojawili się gdzieś na Południowym Kontynencie. Przemierzając ląd, natknęli się na dolinę porośniętą złowrogą trawą, gdzie Teridax zaprezentował Matoraninowi swe moce Światła, używając ich do zniszczenia rośliny.

Teridax i Mazeka ostatecznie trafili na grań, z której można było dostrzec opuszczoną wioskę Ba-Matoran. Tam przeprowadzili dyskusję o tym, czy Teridax, gdyby był w jego sytuacji, mógłby się okazać tak samo bezlitosny jak jego odpowiednik z tego wymiaru. W tym momencie Teridax głównego wszechświata, wyczuwając przybycie swego odpowiednika, stworzył wir, który zrzucił obu podróżujących na wioskę, gdzie wylądowali na stosie zwłok Visoraków. Zły Makuta przemówił do nich ustami martwych pająków, oznajmiając, że słabsza wersja jego samego, która poddała się Światłu, nie mogłaby go pokonać. Teridax z alternatywnej rzeczywistości odparł, że był silniejszy, bo oparł się pokusom, których Makuta nie mógł przezwyciężyć. W odpowiedzi Teridax głównego wymiaru przeteleportował do wioski trzech Mrocznych Takanuva.

Myśląc o najlepszym sposobie na wygranie walki, między innymi o tym, jak podszedłby do pojedynku jego odpowiednik, Teridax pokonał Toa przy użyciu siły. W trakcie starcia jeden Takanuva uderzył go podmuchem Cienia w bark, co spowodowało, że jego Antidermis zaczęło wyciekać. Teridax ocalił też Mazekę od uduszenia. W trakcie świętowania zwycięstwa Teridax wyczuł porażkę Teridaxa Wszechświata Matoran, odczytując umysł Wielkiego Ducha, i teleportował siebie oraz Mazekę z daleka od wioski, unikając jednego z wielu trzęsień ziemi, spowodowanych śmiercią Makuty.

Niedługo potem Teridax z alternatywnego wszechświata opuścił ciało Wielkiego Ducha i przeniósł się na odtworzoną Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Teridax był mądry i pełen wiedzy oraz rozumiał ciężar każdej podejmowanej decyzji, niezależnie od tego, jak istotna, bądź nieistotna, się wydawała. Wiedział, że poddawanie się impulsom może sprowadzić go na złą drogę, dlatego starał się podejmować słuszne decyzje. Poprzez trening wszyscy Makuta, a więc także i on, wyzbyli się klątwy ambicji. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika z głównej rzeczywistości, Teridax wolał działać bezpośrednio i gardził intrygami oraz knowaniami. Jednakże wciąż nie miał problemu z zabijaniem i nie wykazał żadnej skruchy przy mordowaniu Mrocznych Takanuva.

Alternatywny Makuta odziany był w białą zbroję, reprezentującą jego oddanie Światłu. Wskutek intensywnego treningu Teridax odciął się od swej mrocznej natury i zyskał dostęp do mocy Światła. Podobnie jak w głównym wszechświecie miał dostęp do wielu mocy Kraata oraz telepatii. Ponieważ oczyścił siebie z ciemności, jego moce Kraata różniły się od tych z podstawowego wymiaru. Dla przykładu miał dostęp do Telekinezy, ale nie posiadał takich mocy jak Ciemność, Gniew, czy Strach. W miejsce dwóch ostatnich używał Spokoju oraz Odwagi. Nie mógł też tworzyć Mrocznej Dłoni, ale podobniej jak Makuta z głównego uniwersum stworzony był z Antidermis.

Maska i bronie

Teridax nosił złotą Kanohi Kraahkan, Wielką Maskę Cieni, by ciągle ćwiczyć się w przezwyciężaniu nieprzerwanie obecnej ciemności.

Za broń służył mu Wojenny Młot.

Cytaty

"Makuta musi być pozbawiony wątpliwości, strachu, czy jakiegokolwiek śladu cienia, więc zabiera to wiele lat medytacji, zanim jest się gotowym przyjąć ten tytuł. Ci, którzy niegdyś władali tym światem, oszaleli z pragnienia mocy. Wielkie Istoty stworzyły nas, Makuta, jako odpowiedź na nich."
— Alternatywny Teridax, Towarzysze Broni
"Teraz brzmisz jak nasz Teridax. Być może wy dwaj jednak nie różnicie się tak bardzo, jakbym tego chciał."
"Zwrot w lewo zamiast w prawo, rana, którą się otrzymało, bądź uniknęło, pobudka godzinę za wcześnie lub godzinę za późno... jest wiele małych rzeczy, które potrafią zmieniać całe życia, Mazeko. Wasz Teridax postawił krok na ścieżce, krok, którego udało mi się uniknąć ze względu na okoliczności. Gdyby jednak były inne, kto wie?"
— Mazeka i Alternatywny Teridax, Władanie Cieni

Ciekawostki

  • Teridax z Wszechświata Zespolenia został stworzony przez członka BZPower o pseudonimie ToM Dracone, który wygrał konkurs na zbudowanie Alternatywnego Teridaxa. W nagrodę zbudowany przez niego model został uznany za kanoniczny.

Pojawienia

Online

Opowiadania

Zobacz też