FANDOM

Tiribomba
Tiribombastic
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Farmer lawy (Mata Nui)
Maska Szlachetna Ruru
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Tiribomba to Ta-Matoranin z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiadomo o życiu Tiribomby na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkał i pracował w Ta-Metru Jak inni Matoranie został zamknięty w Kuli Zastoju przez Vahki na rozkaz udającego Turagę Dume Makuty Teridaxa. Matoran uratowali potem Toa Metru i przeniesiony na wyspę Mata Nui. Wkrótce, jak inni, został obudzony, tracąc wspomnienia z życia na Metru Nui.

Mata Nui

Po przebudzeniu na Mata Nui ciało Tiribomby stało się mniejsze i słabsze. Matoranin pomagał w budowie wioski Ta-Koro pod przewodnictwem Turagi Vakamy. Tiribomba pracował jako farmer lawy w nowo wybudowanej osadzie. Ucierpiał podczas ataków Rahi i inwazji Bohroków. Kiedy Bohrok-Kal zostały pokonane, Tiribomba został przebudowany w silniejszą formę przez Turaga.

Jakiś czas potem Matoranin został ewakuowany z Ta-Koro, kiedy Rahkshi zaatakowały wioskę.

Powrót na Metru Nui

Matoranin wrócił na ojczystą Metru Nui razem z innymi i pomagał odbudować miasto, dopóki Włócznia Artakhi nie została użyta do całkowitej rekonstrukcji metropolii. Tiribomba wziął udział w uroczystości na cześć Matoro w Koloseum, a później udał się z powrotem do miasta, aby pozdrowić Toa Nuva, którzy właśnie obudzili Wielkiego Ducha.

Spherus Magna

Po zespoleniu Spherus Magna, Tiribomba podobnie jak inni opuścił Wszechświat Matoran i zamieszkał na odrodzonej planecie.

Pojawienia