FANDOM

"Toa zjednoczą się i po połączeniu zdobędą większą moc. Połączą swoje umiejętności, swoją wiedzę, swoją wolę, by stać się Mądrością i Odwagą, Wairuhą i Akamai, jak mówi przepowiednia. Staną się Toa Kaita."
Turaga Nuju (przetłumaczone przez Matoro), Mata Nui Online Game
Toa Kaita
Toa Kaita Statues
Kaita
Istoty tworzące fuzję Troje Toa różnych żywiołów
Moc Zależne od Toa
Maska Zależna od Toa
Status nie istnieją
Miejsce pobytu brak
Toa Kaita to istoty powstające z połączenia ciał i umysłów trzech Toa różnych żywiołów.

Cechy i umiejętności

Wszyscy Toa mają zdolność przemiany w Kaita. Połączenie tworzy także nową Kanohi, zawierającą moc wszystkich trzech masek noszonych przez Toa. Każdy Toa Kaita jest inną istotą i otrzymuje nowe imię.

Kaita łączy i wzmacnia wszystkie atrybuty tworzących go Toa, zarówno fizyczne jak i mentalne. Ponadto, fuzja jest szybsza, silniejsza i mądrzejsza od Toa oraz może łączyć ich moce żywiołów.

Toa Kaita trwa, póki udaje mu się skupiać na połączeniu; gdy się zdekoncentruje, powraca do poprzednich form. Makuta posiadają także zdolność rozłączania tych fuzji.

Jedynymi znanymi Toa, którzy stworzyli Kaita, są Toa Mata - połączyli się w Akamai i Wairuhę, podczas drogi do siedziby Makuty Teridaxa. Po drodze stawili czoła krabom Manas, ale po wejściu do komnaty Teridaxa rozpadli się, dzięki jego mocy.

Toa Nuva Kaita

Toa Nuva Kaita, jak nazwa wskazuje, jest wynikiem połączenia trojga Toa Nuva. Jak zwykły Toa Kaita, te fuzje posiadają połączone maski i moce tworzących je Toa oraz mogą używać ich jednocześnie. Różnica polega na tym, że moce Toa Nuva Kaita są silniejsze i mogą dzielić się mocą swoich masek. Posiadają też dodatkową zbroję. Jedynym znanym Toa Nuva Kaita, który powstał, był Wairuha Nuva (utworzony z Gali, Lewa, Kopaki). Możliwe jest stworzenie Akamai Nuva (z Tahu, Pohatu i Onuy), ale ta fuzja nigdy nie powstała. Toa Nuva nadal mogą stworzyć Kaita, nosząc Zbroje Adaptacyjne, ale fuzje nie będą ich posiadały.

Ciekawostki

  • Gdyby Toa Inika stworzyli Kaita, fuzje nosiłyby organiczne maski, a ich moce żywiołu powiązane by były z Elektrycznością.
  • Toa Hordika nie mieli wystarczającej dyscypliny umysłowej, by stworzyć Toa Kaita.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Promocyjne

Gry internetowe

Gry wideo

Zobacz też