FANDOM

"Podłużny pojazd był napędzany przez szereg insekto-podobnych odnóży. Na jego pokładzie mieściły się wielkie srebrne kule. Tylko jeden Vahki był obecny jako kierowca."
— Narrator, Legendy Metru Nui
Transporter Vahki
LoMN Vahki Transport
Środek transportu
Użytkownicy Vahki
Funkcja Transport materiałów i Rahi
Status Nieznany
Transportery Vahki były wielkimi pojazdami używanymi w Metru Nui.

Historia

LoMN Larger Vahki Transport

Większe wersje Transporterów Vahki przewożące Kapsulniki

W Metru Nui, pojazdy były używane przez Vahki do transportowania wielkich Rahi i innych przedmiotów.

Troje Toa Metru wsiadło na pokład jednego z Transporterów Vahki w Ko-Metru po ich ucieczce z Koloseum, gdy fałszywy Turaga Dume oskarżył ich o bycie impostorami. Toa dostali się nim do Po-Metru, gdzie spotkali uwięzioną wcześniej pozostałą trójkę Toa Metru oraz Turagę Lhikana. Wykradli mniejszy Transporter, którym dostali się z powrotem do Koloseum i którym później uciekli z Metru Nui. Ochrzcili go "Lhikan", na cześć dawnego obrońcy Miasta Legend.

Pojazd uległ poważnemu zniszczeniu podczas wyjścia na powierzchnię, a później przetopiono go do budowy wiosek na Mata Nui.

Funkcje

LoMN Matoran Spheres in Vahki Transport

Wnętrze Transportera Vahki

Transportery Vahki były, podobnie jak każdy inny naziemny pojazd w Metru Nui, napędzane przez sześć par insekto-podobnych odnóży, a nie kół. W rezultacie, jazda nimi była nierówna i niestabilna. Transportery były zasilane przez Kanoka Szybkości i występowały w różnych rozmiarach i długościach. Niektóre Transportery, takie jak te użyte do transportu Kapsulników, miały dołączone dodatkowe wagony, w celu zwiększenia wydajności.

Pojawienia

Książki Multimedia

Powieści

Przewodniki

Filmy