FANDOM

"U jego stóp, Kanohi i zbroja Toa Wody zaczęły się poruszać, powoli łącząc ze sobą. To, co przed chwilą było kupą złomu, przybrało nową formę. Kolejne fragmenty zbroi uwolniły się spod warstwy błota, chcąc połączyć się z resztą. Jakimś cudem było to jednocześnie niesamowite i obrzydliwe. Powoli, ciało należące niegdyś do Toa Tuyet powstało z dna Otchłani i stanęło chwiejnie, czekając na rozkazy."
— Narrator, W ciemność
Tryna
Tryna2
Zmodyfikowana Wielka Tryna Matoro
Kanohi
Tytuł Maska Wskrzeszenia
Moce Ożywianie i kontrolowanie ciał zmarłych
Dyski Nieznane
Posiadacze Toa Mahri Matoro (dawniej)

Tryna to Maska Wskrzeszenia. Pozwala użytkownikowi podarować zwłokom sztuczne życie i kontrolować je tak długo, aż będzie on skupiony. Ilość koncentracji potrzebnej do władania ciałami rośnie wraz z ilością kontrolowanych zwłok.

Przykładowe użycie

Makuta Teridax zmusił Matoro, by ten użył swej Tryny i wskrzesił zwłoki alternatywnej Tuyet w opowiadaniu W ciemność.

Użytkownicy

Wielkie

Formy

GrafikaOpis
Wielka TrynaZwykła Wielka Tryna
Tryna2Wielka Tryna Matoro, zmieniona przez Kanohi Ignikę

Ciekawostki

  • Toa normalnie nie nosili tej Kanohi, gdyż uważali jej moc za niemoralną. Jednakże Kanohi Ignika dała Matoro tę maskę w ramach testu jego charakteru. Matoro uważał moc Tryny za ohydną i używał jej tylko w ostateczności.
  • Jeśli istota zostałaby wskrzeszona przez użytkownika Tryny krótko po swojej śmierci i mogła zostać ożywiona na Czerwonej Gwieździe, to nie mogłaby zostać na nią przeniesiona, dopóki użytkownik nie dezaktywował mocy maski.