Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Na początku zdawało mi się, że tunel, którym szliśmy, to naturalne zjawisko, coś, co gasiło blask Kamieni Świetlnych. Teraz jednak zaczynam się zastanawiać, czy światło nie było pożerane. Jakby to nie wystarczyło, by odesłać istotę władającą Światłem do domu, stanęliśmy teraz przed barierą, która je odpychała."
Nuparu, Mroczne Przeznaczenie
Tunel Ciemności
Noimage
Miejsce
Położenie Pomiędzy Metru Nui a Karzahni
Status Zdemontowany

Tunel Ciemności to tajemniczy tunel położony gdzieś pomiędzy Metru Nui a krainą Karzahni. Był znany z tego, że pochłaniał wszelkie światło i dźwięk.

Historia[]

Podczas misji dotarcia na Voya Nui i pomocy przebywającym tam Toa Nuva, drużyna Matoran składająca się z Jallera, Hahli, Matoro, Hewkiiego, Kongu i Nuparu oraz towarzyszący im Toa Takanuva dotarli do Tunelu Ciemności po opuszczeniu Metru Nui. Było w nim tak ciemno, że nawet Takanuva nie mógł go oświetlić swoją mocą. Kamienie Świetlne również nie działały. Grupa szybko odkryła, że ściany tunelu pochłaniały światło i dźwięk, nie dało się w nim również używać Kanohi.

Idąc przez tunel, Matoro w pewnym momencie poczuł, jak ktoś łapie go za rękę i pomógł tajemniczej postaci wstać. Następnie odnalazł Takanuvę i pozostałą piątkę, uświadamiając sobie, że nie wie, czyją rękę wtedy złapał. Tajemnicza postać wtedy jednak zniknęła i Matoranin nie czuł już jej obecności. Potem okazało się, że była to iluzja wytworzona przez Kanohi Ignikę, która wybrała Matoro na swojego strażnika. Chciała sprawdzić, czy był on gotów zaufać i pomóc obcej osobie, nawet jeśli nie wiedział kim (lub czym) ona była.

Ostatecznie drużyna natrafiła na bramę, która nie przepuszczała dalej istot związanych z żywiołem Światła. Oznaczało to koniec podróży dla Takanuvy. Po smutnym pożegnaniu, Toa opuścił Matoran, by powrócić do Metru Nui, podczas gdy Matoranie kontynuowali misję. Przeszli przez bramę i następnie trafili do krainy Karzahni.

Po bitwie o Bara Magna, Tunel Ciemności, podobnie jak inne lokacje Wszechświata Matoran, został zdemontowany.

Pojawienia[]

Advertisement