Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Nadszedł czas Pokoju. Poszukiwaliśmy sposobu, by uhonorować nasz nowy dobrobyt. Dlatego też ogłaszamy wielki Turniej Kolhii! Mecze będą rozgrywane na całej Mata Nui, a finał odbędzie się pod koniec sezonu, w nowo zbudowanym Stadionie Kolhii Ta-Koro."
Turaga Nokama, Ostatnia Kronika
← Poprzednie Następne →
Przebudowa
Poszukiwania Siódmego Toa
Turniej Kolhii
Kolhii Match
Wydarzenie
Czas Niedługo po Przebudowie
Działania Matoranie biorą udział w turnieju sportowym
Znaczenie Pomniejsze

Turniej Kolhii był wydarzeniem zorganizowanym przez Turaga Mata Nui, by uczcić krótki okres spokoju po pokonaniu Bohrok-Kal.

Historia[]

Podczas przebudowy Koro w każdym grodzie zbudowano boisko Kolhii, specjalnie pod Turniej. Turaga spotkali się w Kini-Nui, by oddać się Wielkim Myślom i zorganizować zawody. Po powrocie do swoich wiosek Turaga mieli wybrać dwóch Matoran, którzy mieli wziąć udział - napastnika i bramkarza.

KohliiMNOG2

Mecz Ga-Koro i Onu-Koro

Trening do turnieju wymagał, by Matoranie zapoznali się z zasadami każdego Koro i opanowali umiejętności Kolhii pochodzące od nich. Gdy drużyna przybywała do innego grodu, by rozegrać mecz, zwyczajowo ćwiczyła z matorańskim ekspertem albo wykonywała specjalne zadania, by polepszyć swoje umiejętności.

Le-Koro, Onu-Koro i Ko-Koro nie dostały się do finału - w ostatnich rozgrywkach, które odbyły się w Stadionie Kolhii Ta-Koro, starły się drużyny Ta-Koro, Ga-Koro i Po-Koro. Wszyscy Toa Nuva, Turaga i Matoranie Mata Nui byli obecni podczas rozgrywek finałowych, które wygrało Ga-Koro wynikiem 3-2-0. Gdy graczom składano gratulacje, Kanohi Avohkii, którą Takua znalazł przed finałem, wypadła z plecaka Jallera. By uniknąć odpowiedzialności, Takua przesunął stopą maskę tak, że jej światło spadło na Jallera, przez co Turaga błędnie uznali, że Kapitan Gwardii był Heroldem Siódmego Toa.

Zawodnicy[]

Turaga każdego Koro miał wybrać dwóch Matoran do udziału w turnieju. Wybrani zostali:

Ciekawostka[]

  • Turaga Nuju przewidział, że Ko-Koro nie dotrze do finału jeszcze zanim jego drużyna rozegrała decydujący mecz przeciwko Ga-Koro. Twierdził, że ta przegrana była konieczna dla ich przetrwania, odnosząc się do roli, jaką Hahli miała odegrać po jej zwycięstwie w finale.

Pojawienia[]

Książki Multimedia

Powieści

Przewodniki

Filmy

Gry online

Advertisement