FANDOM

"Nadszedł czas Pokoju. Poszukiwaliśmy sposobu, by uhonorować nasz nowy dobrobyt. Dlatego też ogłaszamy wielki Turniej Kolhii! Mecze będą rozgrywane na całej Mata Nui, a finał odbędzie się pod koniec sezonu, w nowo zbudowanym Stadionie Kolhii Ta-Koro."
Turaga Nokama, Ostatnia Kronika
← Poprzednie Następne →
Przebudowa
Poszukiwania Siódmego Toa
Turniej Kolhii
Kolhii Match
Wydarzenie
Czas Niedługo po Przebudowie
Działania Matoranie biorą udział w turnieju sportowym
Znaczenie Pomniejsze

Turniej Kolhii był wydarzeniem zorganizowanym przez Turaga Mata Nui, by uczcić krótki okres spokoju po pokonaniu Bohrok-Kal.

Historia

Podczas przebudowy Koro w każdym grodzie zbudowano boisko Kolhii, specjalnie pod Turniej. Turaga spotkali się w Kini-Nui, by oddać się Wielkim Myślom i zorganizować zawody. Po powrocie do swoich wiosek Turaga mieli wybrać dwóch Matoran, którzy mieli wziąć udział - napastnika i bramkarza.

KohliiMNOG2

Mecz Ga-Koro i Onu-Koro

Trening do turnieju wymagał, by Matoranie zapoznali się z zasadami każdego Koro i opanowali umiejętności Kolhii pochodzące od nich. Gdy drużyna przybywała do innego grodu, by rozegrać mecz, zwyczajowo ćwiczyła z matorańskim ekspertem albo wykonywała specjalne zadania, by polepszyć swoje umiejętności.

Le-Koro, Onu-Koro i Ko-Koro nie dostały się do finału - w ostatnich rozgrywkach, które odbyły się w Stadionie Kolhii Ta-Koro, starły się drużyny Ta-Koro, Ga-Koro i Po-Koro. Wszyscy Toa Nuva, Turaga i Matoranie Mata Nui byli obecni podczas rozgrywek finałowych, które wygrało Ga-Koro wynikiem 3-2-0. Gdy graczom składano gratulacje, Kanohi Avohkii, którą Takua znalazł przed finałem, wypadła z plecaka Jallera. By uniknąć odpowiedzialności, Takua przesunął stopą maskę tak, że jej światło spadło na Jallera, przez co Turaga błędnie uznali, że Kapitan Gwardii był Heroldem Siódmego Toa.

Zawodnicy

Turaga każdego Koro miał wybrać dwóch Matoran do udziału w turnieju. Wybrani zostali:

Ciekawostka

  • Turaga Nuju przewidział, że Ko-Koro nie dotrze do finału jeszcze zanim jego drużyna rozegrała decydujący mecz przeciwko Ga-Koro. Twierdził, że ta przegrana była konieczna dla ich przetrwania, odnosząc się do roli, jaką Hahli miała odegrać po jej zwycięstwie w finale.

Pojawienia

Książki Multimedia

Powieści

Przewodniki

Filmy

Gry online