FANDOM

Tuuli
Tuuli
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznana

Mata Nui: Handlarz

Maska Ruru
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Tuuli jest Le-Matoraninem.

Biografia

Metru Nui

Tuuli4

Tuuli na Metru Nui

Przed Wielkim Kataklizmem, Tuuli żył i pracował w Le-Metru, w Stacji Szybów. Kiedy Toa Metru Matau poszukiwał Orkahma, Tuuli poinformował go o zachowaniu Matoranina i powiedział, że pojazd Orkahma znajdował się na stacji, jeśli Toa chciał go przeszukać.

Został później pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa i uśpiony w Sferze Matoran. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Z powodu uśpienia, ciało Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau.

Tuuli był jedynym znanym handlarzem ze swojej wioski. Na początku prowadził handel wymienny, a później Widgetami. W czasie wojny z Makutą, Tuuli i inni Le-Matoranie zostali zaatakowani przez Nui-Rama, lecz uratował ich Onua z pomocą pozostałych Matoran Powietrza.

Podczas ataku Bohroków, Tuuli stracił swoją maskę i została ona zastąpiona przez Krana. Po zwycięstwie Boxorów, wszyscy Matoranie odzyskali swoje Kanohi. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Tuuli został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Tuuli pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się na swoją rodzinna wyspę, Metru Nui. Pomagał w odbudowie miasta do czasu, gdy wyręczyła Matoran Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie na Bara Magna, Tuuli wyemigrował na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Pojawienia