FANDOM

Ten artykuł dotyczy rzemieślników z drugiej generacji Bionicle. Być może chodzi ci o zawód z pierwszej generacji.
"Ponad tysiąc lat temu, było to miejsce spokojne i piękne. Dwaj strażnicy wyspy, Ekimu i jego brat Makuta, ujarzmili potęgę żywiołów i przekuli ją w maski."
Narmoto, U Zarania Legendy

Twórcy Masek
BJTO-Ekimu and Makuta
Organizacja
Siedziba Miasto Twórców Masek
Przywódca Brak
Cele Wykuwać Maski Mocy dla Okotan
Status Rozwiązana
Sprzymierzeńcy Obrońcy, Okotanie
Wrogowie Najeźdźcy Czaszek
Twórcy Masek, Ekimu i Makuta byli braćmi tworzącymi Maski Mocy dla mieszkańców wyspy Okoto oraz jej Obrońców.

Historia

Obaj bracia wykuwali maski dla mieszkańców od niepamiętnych czasów, wykorzystując do tego pierwotne żywioły wyspy. Swoje dzieła tworzyli w Wielkiej Kuźni w Mieście Twórców Masek i używali dwóch sterowców do szybkiego podróżowania po całym Okoto. Wiedząc, jakie niebezpieczeństwa wiążą się z łączeniem kilku mocy w jednej masce, bracia przestrzegali starożytnego prawa, które pozwalało maskom mieć tylko jeden żywioł. Znali także treść starożytnej przepowiedni zapisanej w Świątyni Światła, zwiastującej przyszłe losy wyspy i przysięgli nikomu jej nie zdradzać.

Maskmakers

Ekimu i Makuta uchwalający święte prawo

Tysiące lat temu, Twórcy Masek i Obrońcy zmierzyli się z Najeźdźcami Czaszek, którzy zaatakowali wyspę i przepędzili ich w góry Regionu Kamienia.

Z czasem maski Makuty stawały się mniej pożądane niż maski jego brata, postanowił on więc tworzyć maski łączące w sobie kilka mocy, by przyćmić tym Ekimu. Jednakże, użycie każdej z wykutych przez niego hybrydowych masek kończyło się nieszczęściem. Nie pohamowało to jednak chęci Makuty do udowodnienia swojej wartości i w końcu wykuł on Maskę Ostatecznej Mocy, zawierającą w sobie moc wszystkich sześciu żywiołów. Kiedy nałożył ją na twarz w Stolicy Regionu Kamienia, wyspa zaczęła się trząść i rozpadać, więc Ekimu strącił jego maskę, co wywołało falę uderzeniową, która podzieliła Okoto na sześć regionów, rzuciła obu braci w wieczny sen oraz przeniosła Makutę, miasto i wszystkich jego mieszkańców do Królestwa Cieni, a także rozrzuciła Maskę Kreacji, Maskę Kontroli i fragmenty Maski Ostatecznej Mocy po całym Okoto.

BJTO-Makuta with the Mask of Ultimate Power

Walka braci

Wieki później, obaj bracia powrócili - Ekimu został przebudzony do życia przez przybyłych na wyspę Toa, Makuta natomiast objawił się w formie mrocznego ducha, dążącego do uwolnienia się z Królestwa Cieni. Ostatecznie Toa poświęcili swoje moce, więżąc Makutę w Królestwie na zawsze, a Ekimu powrócił do sprawowania pieczy nad Okotanami.

Cechy i umiejętności

Obaj bracia byli uzdolnionymi Twórcami Masek, jednak fakt, że Maski Ekimu były popularniejsze, obudził w Makucie gorycz i zazdrość, co doprowadziło do kataklizmu.

Broń i narzędzia

Ekimu i Makuta korzystali z młotów do wykuwania masek oraz do walki, a sami nosili odpowiednio Maskę Kreacji i Maskę Kontroli. Ponadto, Makuta chwilowo korzystał z Maski Ostatecznej Mocy.

Informacje o zestawach

Twórca Masek Ekimu został wydany w drugiej połowie 2015 roku wraz z Kultą w dużym zestawie. Ekimu jako Zjednoczyciel Światła ukazał się w drugiej połowie 2016 roku w średnim zestawie.

Pojawienia

Książki Online Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Animacje

Zwiastuny

Powieści graficzne

Pudełkowe

Seriale TV

Gry Wideo