FANDOM

Uderzeniowy Miotacz Kryształów
Impact Crystal Launcher
Narzędzie
Status W użyciu
Użytkownicy Różni
Funkcje Więzienie przeciwników

Uderzeniowy Miotacz Kryształów to jedna z wielu broni stworzonych na Xii.

Historia

Autorem pierwszego projektu Miotacza był Avak. Skakdi stworzył go podczas swej pierwszej wyprawy na Metru Nui jako Mroczny Łowca, mającej na celu uwolnienie Smoka Kanohi. Podczas pobytu w Ko-Metru Avak zafascynował się procesem wzrostu Kryształów Wiedzy, tworzących Wieże Wiedzy. Kryształy były umieszczane w zagłębieniach z rafinowanym płynnym Protodermis, po czym natychmiast powstawała pełnowymiarowa Wieża.

Zdając sobie sprawę z potencjału takiej technologii, Avak zaczął prace nad prototypem miotacza. Jednakże, pojawienie się Toa Mangai położyło kres ambitnym planom Skakdi. Avak musiał ukryć niekompletne plany w ukrytej lokacji w Ko-Metru.

Tysiące lat później, podczas okupacji Metru Nui przez Visoraki, Roodaka przypadkowo natrafiła na plany Miotacza i wysłała je na swoją rodzinną wyspę - Xia. Tam wytwórcy broni dodali kilka funkcji do miotacza, jak na przykład celownik laserowy czy teleskopowy regulator zasięgu korzystający z błony płynnego Protodermis zamontowanej u ujścia lufy. Ta z kolei pokryta była niskogatunkowym Protodermis w celu zapobiegnięcia przypadkowej reakcji z naładowanym kinetycznie Kryształem.

Uderzeniowy Miotacz Kryształów jest popularnym przedmiotem dla wielu organizacji we Wszechświecie Matoran, wliczając Bractwo Makuta i Mrocznych Łowców. W przeszłości, koszt wyprodukowania broni był bardzo wysoki, ponieważ Kryształy Wiedzy były trudne do zdobycia z racji opuszczenia przez Matoran Metru Nui. Po powrocie mieszkańców na wyspę, produkcja miotacza zdecydowanie wzrosła.

Funkcje

Miotacz strzela Kryształami Wiedzy przez lufę zabezpieczoną płynnym Protodermis. Gdy Kryształ wyląduje na lub w pobliżu celu, miniaturowa Wieża Wiedzy obrasta go dookoła, całkowicie go unieruchamiając. Zależnie od grubości błony płynnego Protodermis na lufie, istnieje możliwość zmiany czasu pomiędzy wystrzeleniem Kryształu a uformowaniem Wiezy Wiedzy. Miotacz może być jednorazowo załadowany dwoma pociskami, każdy zawierający trzy Kryształy.

Miotacz często używa się do łapania więźniów lub niewygodnych osób poprzez zamykanie ich w miniaturowych Wieżach.

Ciekawostki

  • Uderzeniowy Miotacz Kryształów został został stworzony przez członka BZPower i byłego moderatora BIONICLEsector01 o nicku Triggy jako zgłoszenie na 4-ty Konkurs Historii i Teorii BIONICLE. Zajął w nim drugie miejsce w kategorii rysunków wykonanych ręcznie i został zaakceptowany do oficjalnego kanonu. Greg Farshtey zaznaczył, że tylko funkcje broni są kanoniczne; jej historia została użyta w powyższym artykule jedynie w celu zaprezentowania całości zgłoszenia, jakie wpłynęło podczas konkursu.

Linki zewnętrzne

Galeria