Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Uganu
Uganu
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Lodu
Broń Lodowa Piła, Miotacz Lodu
Status Martwy
Miejsce pobytu Okoto

Uganu jest dawnym Obrońcą Lodu z wyspy Okoto.

Biografia[]

Uganu był synem poprzedniego Obrońcy Lodu, od którego otrzymał maskę i uzbrojenie Obrońcy. Kiedy zajął miejsce ojca, bronił Okotan swojego plemienia przed różnymi zagrożeniami.

Lata później, Uganu przybył do Miasta Twórców Masek na Festiwal Masek, by spotkać się z pozostałymi Twórcami Masek Ekimu i Makutą, pozostałymi Obrońcami oraz ludem Okoto. Po zakończonych uroczystościach, Ekimu zabrał Obrońców do Wielkiej Kuźni, by wręczyć im wzmocnione żywiołowe Maski Mocy, wykute z kryształów, które Ekimu zdobył od sześciu legendarnych Istot Żywiołów. Niedługo potem Makuta również pragnął zaprezentować swoje najnowsze dzieła i ukazał swemu bratu oraz Obrońcom hybrydowe maski, łączące w sobie moce dwóch żywiołów. Niestety, wymknęły się one używającym ich Okotanom spod kontroli, przez co Ekimu przypomniał Makucie o świętym prawu, zabraniającym łączenia kilku mocy przy wykuwaniu masek.

Tego samego dnia Ekimu ujrzał wszystkie sześć Istot Żywiołów, co odebrał jako omen, i zabrał Obrońców do Świątyni Czasu, gdzie przywdział Maskę Czasu i doznał wizji przyszłości. Ujrzał w niej straszliwy kataklizm i nadejście sześciorga legendarnych bohaterów. Kiedy się ocknął, w świątyni niespodziewanie pojawił się Uxar, Istota Dżungli, i wręczył Ekimu Kryształ Dżungli. Twórca Masek wysłał następnie Obrońców, by zdobyli pozostałe kryształy.

Uganu Receiving Elemental Crystal

Uganu otrzymuje Kryształ Lodu od Meluma

Po przybyciu do Regionu Lodu, Uganu otrzymał Kryształ Lodu od Meluma. Kiedy Obrońcy dostarczyli Ekimu kryształy, spotkali się z nim w Wielkiej Kuźni, a ten pokazał im wykute Złote Maski Mocy dla bohaterów z przepowiedni. Zauważywszy, że jego brat nadal pracował nad łączeniem mocy w maskach i obawiając się, że wykuł on Zakazaną Maskę, Ekimu zabrał Obrońców do Stolicy w Regionie Kamienia. Tam zobaczyli, jak Makuta przywdziewa nowo wykutą maskę, a ta przejmuje nad nim kontrolę i wstrząsa wyspą. Ekimu w ostatniej chwili strącił maskę z twarzy Makuty, wywołało to jednak kataklizm, który przeniósł Stolicę do Królestwa Cieni i uśpił obydwu braci, jednocześnie dzieląc Okoto na sześć zdominowanych całkowicie przez żywioły Regionów.

Protectors Concept Art

Ekimu pochowany przez Obrońców

Niedługo po kataklizmie, Obrońcy odnaleźli pozbawione maski ciało Ekimu i usłyszeli szeptaną przezeń Przepowiednię Bohaterów. Zabrali śniącego Ekimu do Miasta Twórców Masek i pochowali go w grobowcu. Złote Maski Jedności zostały przekazane Istotom Żywiołów, Uganu natomiast ukrył Złotą Maskę Lodu w świątyni w Regionie Lodu.

Przez kolejne lata, Uganu bronił Okotan w walce z nawiedzającymi wyspę siłami zła, do momentu jego śmierci.

Cechy i umiejętności[]

Uganu posiadał ogromną wiedzę i doświadczenie, których używał w obronie Okotan.

Maska i bronie[]

Uganu przywdziewał Maskę Obrońcy Lodu, wykutą przez Ekimu. Walczył za pomocą Lodowej Piły oraz Miotacza Lodu.

Ciekawostki[]

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online

Powieści

Powieści graficzne

Animacje

Zobacz też[]

Advertisement