FANDOM

"Gdzieś w bezkresnej pustce kosmosu między tu i tam, mknęła Maska Życia."
— Narrator, Finałowa Bitwa
Układ Solis Magna
TLR Spherus Magna System
Układ planetarny
Mieszkańcy Mieszkańcy Spherus Magna
Mieszkańcy licznych planet obserwowanych przez Mata Nui
Mieszkańcy Wszechświata Matoran
Mieszkańcy Czerwonej Gwiazdy
Populacja Nieznana
Status Istnieje
Układ Solis Magna to mieszczący się w Galaktycznym Wszechświecie układ planetarny, do którego należy planeta Spherus Magna. Ciała niebieskie tego układu krążą wokół słońca, gwiazdy podwójnej o nazwie Solis Magna.

Historia

Około 100 tysięcy lat temu, Spherus Magna rozdzieliła się na trzy odrębne planety w wyniku Rozpadu. Nowo powstałe Bara Magna, Bota Magna i Aqua Magna zaczęły wtedy krążyć wokół Solis Magna.

Art Mata Nui Space Travel

Wielki Duch bada układ Solis Magna

Wielki Duch Mata Nui, mieszczący w sobie Wszechświat Matoran, opuścił Spherus Magna na krótko przed Rozpadem i rozpoczął swoją podróż przez układ, obserwując jego planety i okazjonalnie lądując na nich, by poznać kulturę tamtejszych ludów.

Podczas powrotu z wyprawy, Bractwo Makuta, organizacja mająca na celu pilnować porządku wewnątrz ciała Wielkiego Ducha, obróciła się przeciw niemu, a jej lider, Makuta Teridax, zaraził Mata Nui wirusem, który uśpił go po trzystu latach. Spowodowało to wyłączenie się jego mechanicznego ciała, które następnie zostało przyciągnięte przez Aqua Magna i rozbiło się na jej powierzchni.

Kiedy Teridax przejął władzę nad ciałem Mata Nui, uwięził esencję Wielkiego Ducha w Kanohi Ignice i wystrzelił ją w przestrzeń kosmiczną. Maska przez pewien czas przemierzała układ Solis Magna, aż wreszcie rozbiła się na Bara Magna.

Galactic Universe Planets

Różne planety układu

Używając Czerwonej Gwiazdy, Teridax odleciał później z Aqua Magna na Bara Magna, by zmierzyć się z Mata Nui w finałowym starciu. W trakcie podróży, teleportował Helryx, Lewę, Miserixa, Axonna, Brutakę, Artakhę, Tuyet, Hafu i Kapurę poza swoje ciało w kosmos. Zostali oni potem zgarnięci przez Vezona.

Podczas bitwy Teridaxa z Mata Nui w ciele Prototypowego Robota, dawnemu Wielkiemu Duchowi udało się przekierować grawitacyjny podmuch Makuty na Aqua Magna i Bota Magna, w wyniku czego planety zaczęły być przyciągane do Bara Magna. Fragment Aqua Magna trafił w głowę Teridaxa, zabijając go. Dwie planety i ich fragmenty następnie połączyły się na nowo, odtwarzając Spherus Magna. Po tych wydarzeniach, Mata Nui użył resztek swoich mocy do przywrócenia życia na Spherus Magna.

Ciekawostki

  • Dawne położenie Bara Magna i jej księżyców oraz mgławic gwiezdnych wokół planet sprawiało, że układ przypominał wyglądem symbol Trzech Praw.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Ignition

Glatorian

Kroniki

Opowiadania

Krótkie historie

Filmy

Zobacz też