Ule Vahki
Animation Vahki Hive.png
Miejsce
Położenie Metru Nui
Status Zdemontowane

Ule Vahki były stacjami ładującymi roboty strażnicze Metru Nui rozmieszczonymi w różnych częściach Miasta Legend.

Historia

Vahki Bordakh w swojej komórce

Ule Vahki zbudowano w tym samym czasie, w którym roboty Vahki weszły do użytku. Pełniły funkcję miejsca, w którym Vahki mogły się doładować i zregenerować siły po pracy.

Podczas Wielkiego Kataklizmu Makuta Teridax pochłonął całą energię generatora Koloseum i spowodował tym samym nagłe, krótkie spięcie we wszystkich dzielnicach Metru Nui. Kiedy to nastąpiło, wiele Vahki znajdowało się w swoich ulach, ładując się. Przeciążenie zniszczyło wiele z nich. Te, które przetrwały, zmieniły się nie do poznania. W miejscu kabli pojawiły się wypalenia, ale to mechaniczna psychika Vahki uległa największym zmianom. Stały się bardziej agresywne, a niektóre otrzymały zwiększone moce.

W każdym Metru znajdował się Centralny Ul, z którego rozprowadzano rozkazy Turagi Dume do pozostałych uli w danym dystrykcie.

Po śmierci Teridaxa i migracji mieszkańców Wszechświata Matoran na Spherus Magna Ule Vahki zostały zdemontowane.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Animacje

Reklamy