FANDOM

"Jak tam nasz cichy sprzymierzeniec?"
"Poluje jak nikt inny.
"
Makuta Antroz i Chirox, Cienie na Niebie
Vamprah
CGI Makuta Vamprah
Makuta
Przydzielony region Odina
Maska Wielka Avsa
Narzędzia Szpony, skrzydła, Kapsuła Tridax
Status Martwy

Vamprah był Makutą Odiny i jej okolic oraz członkiem Bractwa Makuta.

Biografia

Wczesne życie

Vamprah został stworzony 100 000 lat temu przez Wielkiego Ducha Mata Nui przy użyciu basenu substancji znanej jako Antidermis na jednej z Południowych Wysp Wszechświata Matoran. Został członkiem Bractwa Makuta, organizacji mającej na celu służenie woli Mata Nui i zachowanie porządku we wszechświecie. Vamprah był odpowiedzialny za stworzenie wielu ras Rahi do zaludnienia wszechświata.

Po Wojnie Domowej Matoran na Metru Nui, Vamprah został przydzielony przez Miserixa do obserwacji regionu wokół Odiny.

Gdy Teridax zwołał Spotkanie, by przedstawić swój plan i przejąć dowództwo nad Bractwem, Vamprah ostatecznie stanął po jego stronie.

Jak inni Makuta, Vamprah ewoluował poza potrzebę fizycznego ciała, zmieniając się w stan wirusopodobnego gazu, w którym nie potrzebował już snu, ani nie czuł bólu. Duchy Nynrah, z rozkazu Teridaxa, przybyły na Destral i zmodyfikowały zbroje Makuta, by przystosować je do ich nowej postaci.

Karda Nui

Vamprah odkrył boczne wejście do Karda Nui, o czym poinformował Bractwo. On i kilku innych Makuta zostali wysłani do Karda Nui, by pilnować stan Mata Nui oraz zapobiec powstaniu kolejnych Toa Światła przez przemianę wszystkich Av-Matoran w Matoran Cienia.

Vamprah ledwo co wyssał świadło z Radiaka przy użyciu swej Avsy, gdy Matoro wszedł do Karda Nui i użył Igniki. Podobnie jak Antroz i Chirox, Vamprah został oślepiony przez jaskrawe światło, powstałe, gdy Matoro wskrzesił Wielkiego Ducha. Trzej Makuta odkryli później, że mogli użyć Matoran Cienia, by służyli im za oczy - do tego celu Vamprah wybrał Gavlę. Vamprah nie przejmował się ślepotą tak jak pozostali i widział w niej szansę na zwiększenie wyzwania podczas polowań.

Animation Vamprah and Antroz Pursue Tanma

Vamprah i Antroz gonią Tanmę

Krótko później Vamprah i pozostali Makuta stanęli do walki z pozostałymi Av-Matoranami. Podczas starcia Vamprah wystrzelił Kapsułę Tridax, ale Tanma zniszczył uwolnione Pijawki Cienia. Wtedy pojawili się Toa Nuva, a Makuta wycofali się do swojej kryjówki, by omówić plan działania. Antroz wysłał Vampraha po Mutrana - cichy Makuta chciał zabrać naukowca ze sobą siłą, co go zirytowała. Mutran stworzył też wierzchowca dla swojego asystenta, Vicana, by udał się na Destral i wezwał Icaraxa.

Później Makuta wdali się w walkę z trzema Toa Nuva, Kopaką, Pohatu i Lewą. Podczas starcia Vamprah użył Kanohi Avsy i osłabił Kopakę, a następnie wraz z pozostałymi Makuta stanął do walki z Lewą, choć Toa uciekł. Lewa niedługo potem spróbował uratować Toa i Matoran przetrzymywanych w kryjówce Makuta. Vamprah i Chirox ruszyli na pomoc Antrozowi, lecz Toa umknął im po raz kolejny i uwolnił swych sojuszników.

Vamprah, wraz z Antrozem i Chiroxem, przybyli do Ulu Pijawek Cienia dokładnie wtedy, gdy Kopaka i Solek pokonali Mutrana, po czym schwytali obu i uwięzili Kopakę z Lewą i Pohatu, oddzielając ich od Matoran.

Gdy Antroz i Mutran przesłuchiwali Toa, Vamprah i Chirox pilnowali Av-Matoran, dopóki Pohatu ich nie uratował. Toa zniszczyli kadzie Pijawek Cienia, po czym uciekli, przechodząc przez Vampraha i Chiroxa przy użyciu Kakamy Nuva Pohatu, powodując im ogromny ból. Później ul został zniszczony przez Toa Ignika.

Comic Tridax Pod In Use

Vamprah wystrzeliwuje Kapsułę Tridax

Krótko po zniszczeniu ula Makuta przegrupowali się do jaskini Antroza. Icarax przybył im pomóc i razem wyruszyli do ostatniej pozostałej wioski Av-Matoran, by ją zniszczyć, jednakże zastali ją opustoszałą. Gavla znalazła wtedy dwóch Matoran Cienia związanych światłoroślami. Uwolnili Matoran, od których dowiedzieli się, że Toa Nuva zaatakowali ich, po czym udali się do jaskini Makuta. Vamprah szybko zrozumiał, że ich celem był przetrzymywany tam trzeci Kamienny Klucz.

Gdy Vamprah i Gavla lecieli z pozostałymi do ich kryjówki, zostali zaatakowani przez Toa Nuva i Av-Matoran. Vamprah i Gavla starli się z Lewą i Tanmą i szybko utkwili w pacie. Jednakże w środku walki pojawił się Vican i dostarczył wiadomość od Mutrana, by wycofać się na Bagno Sekretów i tam przegrupować. Przerywając walkę z Toa, Vamprah zanurkował w mgły poniżej.

Vamprah i inni Makuta Phantoka dołączyli wkrótce do Makuta na bagnach, którzy byli w trakcie gorejącej bitwy przeciwko drugiemu zespołowi Toa Nuva. Przegrupowawszy się, siedmiu Makuta otoczyło Toa, przybijając ich do zewnętrznej ściany bariery energetycznej Codrexu. Wtedy jednak pojawili się Toa Nuva Phantoka, goniący Makuta Phantoka. Dwie strony przegrupowały się, po czym ruszyły do ostatecznej bitwy.

Vamprah szybko zaczął gonić Tahu, niezdolnego do ucieczki przed Makuta. Jednakże łowca został zaskoczony i chwilowo pokonany, gdy Tahu uderzył przy użyciu kilku kul ognia w gnijące krzewy, powodując, że te wybuchły gwałtownie i odrzuciły Vampraha w powietrze. Odzyskawszy świadomość, odleciał, by przegrupować się na zewnątrz Codrexu.

Toa, chcąc dostać się do Codrexu, zaatakowali nagle Makuta, dezorientując ich na tyle, by dostać się do wnęki w polu ochronnym Codrexu, umieścić w niej klucze i wejść do środka. Nie zauważyli jednak, że Antroz podążył za nimi i również wszedł do wnętrza budowli, co nie umknęło uwadze Vampraha i pozostałych Makuta. Zaczął wtedy okrążać Codrex z pozostałymi, czekając na rozwój wydareń.

Po tym, jak Krika nagle wyłączył barierę chroniącą Codrexu przy użyciu swej mocy niematerialności, Icarax wzleciał ponad budowlę i zaczął powoli niszczyć Codrex mocą Grawitacji. Gorast i Vamprah podlecieli do niego, by go powstrzymać, lecz ich ataki okazały się nieskuteczne, przynajmniej do chwili, aż nie pojawił się Mutran, by ich wesprzeć. Gdy naukowiec wypełnił umysł Icaraxa szumem, Gorast wysłała telepatyczną wiadomość do Vampraha, by stworzyć plan działania, i we dwójkę zbliżyli się do Icaraxa. Gdy Gorast oznajmiła, że Toa byli bliscy przebudzenia Mata Nui, Icarax zaczął teleportować się do nich, by ich powstrzymać. Gorast złapała go wtedy i zakłóciła teleportację swą Felnas, przez co jego atomy zaczęły się oddzielać. Vamprah posłał wtedy w jego kierunku strumień energii, rozczepiając atomy Icaraxa i rozrzucając je po całym wszechświecie, co skończyło się śmiercią Makuty.

Później, gdy Wielki Duch przebudził się, na Karda Nui rozszalały Burze Energii. Vamprah próbował uciec, lecz z powodu swej ślepoty nie mógł umknąć na czas i zginął w burzy, milcząc.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

Na alternatywnej Spherus Magna, Vamprah i inni Makuta zostali stworzeni przez Wielkie Istoty, by wspomagali Toa w chronieniu wiosek, tworzyli nowe formy życia i uczyli Trzech Praw. Vamprah nosił białą zbroję i poświęcił długi okres czasu, by wyprzeć się pozostałości Cieni, stając się istotą wyłącznie poświęconą Światłu.

Vamprah był obecny w fortecy Wielkich Istot. Kiedy Vultraz nie zgodził się na warunki Wielkich Istot, by zostać w ich alternatywnym wszechświecie, Vamprah i Chirox pojawili się i porwali go.

Cechy i umiejętności

Comic Vamprah

Vamprah w Królestwie Strachu

Vamprah wolał polować na swoich wrogów, niż wdawać się z nimi w bezpośrednią walkę - często bawił się ofiarą, pozwalając jej uciec na pewien czas tylko, by przedłużyć łowy, albo wysysając z niej pozytywne emocje, by pozostawić ją przerażoną i pozbawioną nadziei. Vamprah nie przepadał za mówieniem, uznając je za niepotrzebny hałas, który przeszkadzał w polowaniu - gdy było to potrzebne, komunikował się telepatycznie.

Jak inni Makuta, Vamprah posiadał władzę nad żywiołem Cienia, mógł tworzyć Kraata oraz wykorzystywać wszystkie ich 42 moce.

Maska i bronie

Vamprah nosił Kanohi Avsę, Maskę Głodu. Pozwalała mu wysysać światło, energię lub pozytywne emocje z wybranego celu. Osobiście preferował wysysać to ostatnie, ale w trakcie walki pozbywał się energii przeciwnika.

Podczas inwazji na Karda Nui Vamprah użył w walce swych ostrych jak noże skrzydeł oraz pazurów. Ponadto nosił ze sobą kapsułę Tridax, w której przechowywał Pijawki Cienia.

Statystyki

Siła: 15
 
Zwinność: 13
 
Wytrzymałość: 15
 
Inteligencja: 13

Informacja o zestawie

Vamprah Team Up

Vamprah połączony z Gavlą

Vamprah został wydany zimą 2008 roku jako jeden z zestawów Makuta Phantoka. Zawierał 49 części. Wciskając przycisk na jego plecach uwalniano kapsułę Tridax, która trzymała zawarte w zestawie cztery Pijawki Cieni. Vamprah, podobnie jak reszta Phantoka, mógł połączyć się z odpowiednim zestawem Matoranina 2008 roku. Jego części mogły zostać połączone z elementami Pohatu Phantoka i Toa Igniki, by stworzyć model Niazeska, którego instrukcję zawarto w majowo-czerwcowym wydaniu magazynu LEGO Brickmaster.

Artykuł o zestawie 8692 Vamprah na Legopedii.

Cytaty

"To, że jego towarzysze nie byli w stanie widzieć, nie przekonało Vampraha, by zaczął mówić. Właściwie, z nich wszystkich, Vamprah jako jedyny wydawał się niewzruszony ich wypadkiem. Ten po prostu uczynił jego polowania odrobinę większym wyzwaniem."
— Narrator, Cienie na Niebie
"Wszyscy wiedzieli, że dla Vampraha "Matoranin" był tylko synonimem ofiary."
— Narrator, Cienie na Niebie
"Wielki łowca. Terror Matoran. Kimże jesteś teraz? Jedynie zwierzyną."
— Icarax, Finałowa Bitwa
"A więc nietoperz ma kły, tak? Gdy będę już rządził Bractwem, sprawdzimy, czy można je wyrwać."
— Icarax, Finałowa Bitwa

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

Ignition

Opowiadania

Animacje

Gry online

Gry karciane

Zobacz też

Linki zewnętrzne