FANDOM

"Będąc samodzielnym, potężnym i z nieprzyjemnym zwyczajem ignorowania rozkazów, Vanisher zostałby stracony już dawno temu, gdyby nie był tak skuteczny."
The Shadowed One, Mroczni Łowcy
Vanisher
Dark Hunter Vanisher
Mroczny Łowca
Narzędzia Włócznia
Moce Otwieranie bram wewnątrzwymiarowych
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna

"Vanisher" to nieposłuszny Mroczny Łowca, podejrzewany o współpracę z Bractwem Makuta.

Biografia

Ze względu na niezależną i nieposłuszną naturę Vanishera, The Shadowed One wybierał kilku lojalniejszych członków organizacji, by mu towarzyszyli i go pilnowali, podobnie jak zrobił to ze zdradzieckim Nidhikim. Wszyscy ci partnerzy zawsze ginęli w tajemniczych okolicznościach na misjach z Vanisherem. Normalnie Vanisher zostałby za swoje zachowanie stracony, jednakże był on niesamowicie skutecznym agentem, dlatego The Shadowed One pozwalał mu żyć.

Podczas wojny Mrocznych Łowców z Bractwem Makuta The Shadowed One zaczął podejrzewać, że Vanisher pracował dla Makuta, dlatego lider organizacji wysłał go do najbliższej fortecy Bractwa, by zebrał informacje. Podczas misji Vanisher był szpiegowany przez innego Mrocznego Łowcy, zaś obu najemników pilnował kolejny, trzeci wysłany Mroczny Łowca.

Po bitwie o Bara Magna, wskutek której Wszechświat Matoran został poważnie uszkodzony, Vanisher przeniósł się na odrodzone Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Vanisher był samodzielny, potężny i nieposłuszny w takim stopniu, że podejrzewano go o bycie podwójnym agentem dla Bractwa Makuta. Miał w zwyczaju planować tajemnicze śmierci jego partnerów na misjach.

Vanisher posiadał moc otwierania bram wewnątrzwymiarowych, którymi mógł podróżować ogromne dystanse w okamgnieniu - dla potencjalnego obserwatora wyglądało to tak jakby zwyczajnie znikał. Nie mógł jednak używać tych bram do przeniesienia się do innych wymiarów, albo przenosić przez nie inne istoty poza sobą.

Vanisher mógł również uwięzić wycelowaną w niego energię w kieszonkowych wymiarach i gromadzić tę energię tak długo jak tylko chciał, a następnie uwolnić ją i wystrzelić w kierunku celu. Wielokrotnie pokonywał swoich wrogów jedynie przy użyciu ich własnych mocy.

Broń i narzędzia

Vanisher dzierżył włócznię, która, według niektórych, mieściła w sobie potężną moc podróżowania wymiarami. Jednakże Vanisher odmawiał ujawnienia prawdziwego źródła swoich umiejętności.

Ciekawostki

Pojawienia

Książki

Przewodniki