FANDOM

Vira
Vira
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Kontroler Szybów (Metru Nui)
Członek Lotnictwa Gukko (Mata Nui)
Maska Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Vira to Le-Matoranin z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Vira na Metru Nui

Vira na Metru Nui

Na Metru Nui Vira był kontrolerem Szybów. Podróżował przez wszystkie Metru, aby sprawdzać cały system szybów. Na krótko przed Wielkim Kataklizmem pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa i uśpiony w Sferze Matoran. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Z powodu uśpienia ciało Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau.

W Le-Koro Vira był pilotem w Lotnictwie Gukko, często widziano go, gdy patrolował z góry Le-Wahi. Podczas ataku Rahi na Le-Koro, Vira, Tamaru i pozostali członkowie Lotnictwa byli jedynymi, którzy uniknęli złapania przez Nui-Rama. Później, podczas kolejnego ataku, Vira dosiadł swojego Gukko i razem z resztą straży poleciał na bitwę. Turaga Matau i Le-Matoranie zostali uwolnieni dzięki pomocy Toa Mata Onuy.

Kiedy Bohroki zaatakowały Le-Koro, Vira był wśród wielu Le-Matoran, których maski zastąpiono Krana. Matoranie zostali uwolnieni od Krana po tym jak Kongu, Tamaru i piloci Boxorów przypuścili atak na Bohroki. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva Vira, podobnie jak inni Matoranie, został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Vira pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się z powrotem na Metru Nui. Pomagał też w odbudowie miasta do czasu, gdy go i innych Matoran wyręczyła Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie na Bara Magna, Vira wyemigrował na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Pojawienia

Książki Multimedia

Powieści

Gry online

Płyty CD