FANDOM

"Wyczuwam, że świątynia jest pełna niebezpieczeństw."
"Mówi to twój umysł, czy twój ogon?"
— Vizuna i Toa Lewa, Wyspa Zaginionych Masek
Vizuna
Set Protector of Jungle
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Dżungli
Broń Łuk Powietrza
Status Żywy
Miejsce pobytu Okoto

Vizuna jest jednym z sześciu Obrońców, strzegącym wioski Dżungli na Okoto.

Biografia

Vizuna odziedziczył rolę Obrońcy Dżungli po swoim ojcu, podobnie jak swą maskę. Przez lata bronił mieszkańców Regionu Dżungli na Okoto przed licznymi naturalnymi zagrożeniami, dopóki wyspy nie zaatakowały Pająki Śmierci.

Vizuna & Narmoto vs Skull Spiders

Vizuna i Narmoto odpierają atak Pająków Śmierci

Któregoś dnia, podczas przemierzania dżungli, Vizuna natknął się na młodego mieszkańca wioski, nad którym kontrolę próbował przejąć niebieski Pająk Śmierci. Pokonawszy bestię, Obrońca wypytał młodzieńca, dlaczego ten oddalił się od osady. Chłopak oznajmił, że jego wioska została niedawno zaatakowana przez Pająki, a jego rodzice wzięci do niewoli. Vizuna natychmiast udał się z młodzieńcem w tamto miejsce, gdzie po dotarciu do celu obaj zastali mieszkańców będących pod kontrolą Pająków Śmierci. Obrońcy udało się oswobodzić mieszkańców, jedna z bestii o mało nie przejęła jednak ciała uratowanego wcześniej przez Vizunę mieszkańca. Wtedy z pomocą zjawił się Narmoto, z którym po oswobodzeniu osady Vizuna udał się do Świątyni Czasu.

W świątyni Obrońca Dżungli spotkał Nilkuu i przybyłego z nim Bingzaka, mieszkańca kolejnej zniszczonej przez Pająki Śmierci wioski Dżungli i wyraził swą ulgę, gdy dowiedział się, że młodzieńcowi nic nie jest. Następnie sześcioro Obrońców wyrecytowało starożytną Przepowiednię Bohaterów, którą przekazali im ich poprzednicy, usłyszaną po tym, jak odnaleźli pozbawione życia ciało Ekimu po jego walce ze swym bratem, Makutą. Używając mocy przepowiedni i Maski Czasu, Obrońcy wezwali sześcioro Toa na Okoto, którzy niedługo potem przybyli na wyspę w kometach.

Vizuna powitał nowo przybyłego na wyspę Toa Lewę i razem z nim wyruszył na poszukiwania Złotej Maski Dżungli.

Lewa & Obrońca Dżungli

Vizuna i Lewa podczas poszukiwań złotej maski

Po tygodniach przedzierania się przez dżunglę, Toa i Obrońca dotarli do świątyni, w której znajdowała się Złota Maska. Mimo wszechobecnej ciszy, Vizuna oznajmił, że jego Sensoryczny Ogon wyczuwa dookoła niebezpieczeństwo, co Lewa skwitował żartem. Następnie Władca Dżungli udał się po maskę, podczas gdy Obrońca osłaniał jego tyły przed niebieskimi Pająkami Śmierci, które przypuściły atak.

Kiedy Pająki zaczęły mieć przewagę, z pomocą Obrońcy ruszył Lewa, mający już pełny dostęp do swej mocy Dżungli po założeniu złotej maski. Wtedy też Toa dowiedział się, że musi połączyć siły z pozostałymi Władcami, aby przebudzić Ekimu z wiecznego snu.

Gdy Toa pokonali Lorda Pająków Śmierci i wkroczyli do Miasta Twórców Masek, Vizuna i pozostali Obrońcy postanowili wyruszyć im na pomoc w walce z Armią Czaszek. Przemierzając tajne przejście, Obrońcy dotarli do podziemnych grot, gdzie spotkali dawną archeolog Okoto i przyjaciółkę Vizuny, Harvali, oraz odkryli wykute runy opisujące, w jaki sposób Ekimu ułożył Przepowiednię Bohaterów. Niedługo potem zostali zaatakowani przez ogromnego węża, kontrolowanego przez Pająka Śmierci. Po oswobodzeniu go, Nilkuu zaprzyjaźnił się z wężem, a ten zabrał ich do kryjówki Lorda Pająków Śmierci, gdzie Obrońcy ostatecznie pokonali władcę hordy, zalewając grotę wodą i powodując zawalenie jej sklepienia.

Następnie grupa dostała się do miasta, gdzie po walce z Wojownikami Czaszek spotkali przebudzonego Ekimu oraz Toa. Niedługo potem, Okotanie zaczęli powracać do Miasta Twórców Masek, by na nowo wypełnić życiem stolicę wyspy. W pewnym momencie, do Vizuny podeszła Melea, mieszkanka Regionu Kamienia, której podopieczni, Oda i Ako, zostali porwani przez drapieżnego ptaka pod kontrolą Pająka Śmierci. Vizuna przekazał tę wiadomość Toa.

Jakiś czas później, grupa niedobitków Wojowników Czaszek i Pająków Śmierci zaatakowała okolice Wielkiej Kuźni. Obrońcy odparli atak szkieletów, podczas gdy Toa w nowych zbrojach walczyli z Pająkami Śmierci i wkrótce potem niebezpieczeństwo zostało zażegnane.

Obecnie Obrońca Dżungli dalej stoi na straży Okotan.

Cechy i umiejętności

Obrońca Dżungli posiada mądrość, której użył, by pomóc Lewie w poszukiwaniach Złotej Maski. Vizuna ma na swoich stopach dwa Sensoryczne Ogony, które obdarzają go szóstym zmysłem i pozwalają przewidywać przyszłość, choć owe przepowiednie nie zawsze się sprawdzają, nawet jeśli sam Obrońca twierdzi inaczej.

Maska i bronie

Vizuna nosi Maskę Obrońcy Dżungli, świętą Maskę Żywiołu wykutą dawno temu przez Ekimu i przekazywaną z pokolenia na pokolenie.

Jego bronią jest Łuk Powietrza.

Informacje o zestawie

CGI Protector of Jungle Pose

Zestaw Vizuny

Vizuna został wydany w styczniu 2015 roku jako mały set. Zestaw składa się z 70 części i zawiera Obrońcę Dżungli oraz niebieskiego Pająka Śmierci. Obrońca nosi Łuk Powietrza, który może oddać sześć strzałów. Figurka posiada również dwa Sensoryczne Ogony.

Zestaw może zostać połączony z Lewą - Władcą Dżungli, by stworzyć większy model.

Artykuł o zestawie 70778 Obrońca Dżungli na Legopedii.

Cytaty

"Może ich przeznaczeniem jest odnalezienie Ekimu bez nas, ale jeśli Toa potrzebują pomocy, naszym przeznaczeniem jest jej im udzielić."
— Vizuna, Zemsta Pająków Śmierci

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Promocyjne

Animacje

Seriale TV

Gry wideo

Zobacz też

Linki zewnętrzne