Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Vohon
Vohon
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Handlarz (Mata Nui)
Maska Kakama
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Vohon to Ta-Matoranin pochodzący z Metru Nui.

Biografia[]

Metru Nui[]

Niewiele wiadomo na temat jego życia na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkał i pracował w Ta-Metru. Jego kapsuła, w której został uwięziony przez Vahki na rozkaz Makuty Teridaxa, została odzyskana przez Toa Metru, którzy poświęcili swoje moce, by przebudzić Matoran na wyspie Mata Nui.

Mata Nui[]

Po przebudzeniu ciało Vohona stało się mniejsze i słabsze. Matoranin pomagał w budowie Ta-Koro, zgodnie z instrukcjami Turagi Vakamy. Na Mata Nui pracował jako sprzedawca. Handlował mnóstwem towarów w swoim sklepiku. Po ataku Bohrok-Kal Vohon, podobnie jak reszta Matoran, został przebudowany w silniejszą, sprawniejszą formy.

Vohon

Vohon w wiosce Ta-Koro

Po Przebudowie Vohon kontynuował swoją pracę. Sprzedał i kupił parę towarów od Hahli podczas jej wizyty. Po Turnieju Kolhii on i wszyscy pozostali Matoranie zostali ewakuowani z Ta-Koro po tym jak wioska zatonęła w lawie Jeziora Ognia po ataku Rahkshi.

Powrót na Metru Nui[]

Vohon pracował przy budowie łodzi, którymi Matoranie powrócili do Miasta Legend i pomagał w odbudowie aż do momentu, kiedy Włócznia Artakhi cofnęła wszystkie szkody wywołane przez Wielki Kataklizm. Vohon mieszkał w Metru Nui do czasu bitwy o Bara Magna.

Spherus Magna[]

Po śmierci Makuty Teridaxa Vohon zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Pojawienia[]

Advertisement