FANDOM

Vohon
Vohon
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Handlarz (Mata Nui)
Maska Kakama
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Vohon to Ta-Matoranin pochodzący z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiadomo na temat jego życia na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkał i pracował w Ta-Metru. Jego kapsuła, w której został uwięziony przez Vahki na rozkaz Makuty Teridaxa, została odzyskana przez Toa Metru, którzy poświęcili swoje moce, by przebudzić Matoran na wyspie Mata Nui.

Mata Nui

Po przebudzeniu ciało Vohona stało się mniejsze i słabsze. Matoranin pomagał w budowie Ta-Koro, zgodnie z instrukcjami Turagi Vakamy. Na Mata Nui pracował jako sprzedawca. Handlował mnóstwem towarów w swoim sklepiku. Po ataku Bohrok-Kal Vohon, podobnie jak reszta Matoran, został przebudowany w silniejszą, sprawniejszą formy.

Vohon

Vohon w wiosce Ta-Koro

Po Przebudowie Vohon kontynuował swoją pracę. Sprzedał i kupił parę towarów od Hahli podczas jej wizyty. Po Turnieju Kolhii on i wszyscy pozostali Matoranie zostali ewakuowani z Ta-Koro po tym jak wioska zatonęła w lawie Jeziora Ognia po ataku Rahkshi.

Powrót na Metru Nui

Vohon pracował przy budowie łodzi, którymi Matoranie powrócili do Miasta Legend i pomagał w odbudowie aż do momentu, kiedy Włócznia Artakhi cofnęła wszystkie szkody wywołane przez Wielki Kataklizm. Vohon mieszkał w Metru Nui do czasu bitwy o Bara Magna.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty Teridaxa Vohon zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Pojawienia