FANDOM

Vohtarak
Vohtaraks
Rahi
Status Żywe
Moc Rhotuka bólu
Paraliżujący Rhotuka
Szaleńcza szarża
Lokalizacja Wszechświat Matoran (dawniej), Spherus Magna

Vohtaraki to jedna z odmian Visoraków.

Historia

Makuta Chirox stworzył Vohtaraki z wirusów i płynnego Protodermis na wyspie Visorak, leżącej na południe od Nynrah. Vohtaraki służyły w armii Bractwa Makuta, dowodzonej przez Sidoraka oraz Roodakę, napadając na liczne lądy i mutując mieszkańców.

Podczas szturmu Toa Hagah na fortecę na wyspie Destral, Norik i Iruini zauważyli Mrocznego Łowcę Nidhikiego zmierzającego w towarzystwie Vohtaraków jako strażników do klatki, w której trzymani byli pozostali Toa Hagah, przemienieni w Rahaga.

CGI Vohtarak

Vohtarak

Lata później, Visoraki najechały opuszczone po Wielkim Kataklizmie Metru Nui. Zmiennokształtna Rahi Krahka przybrała postać Vohtaraka, by zbliżyć się do Roodaki i zabić ją w ramach zemsty za to, co przebiegła Vortixx zrobiła z jej domem, nie udało jej się to jednak. Vohtaraki zaatakowały później Toa Hordika Nuju, lecz ten został ocalony przez Onewę, Pouksa, Krahkę i Tahtoraka. Grupa Vohtaraków zaatakowała Whenuę, Bomongę, Nuju i Kualusa, kiedy ci przebywali w Archiwach, nie udało im się jednak ich pojmać, ponieważ Whenua użył swojej sieci Rhotuka do zawalenia sufitu pomieszczenia, w którym przebywali.

Kiedy Toa Hordika próbowali ocalić Turagę Dume uśpionego w Kapsulniku, zostali uwięzieni przez Vohtaraki, Keeleraki i Oohnoraki na moście biegnącym nad przepaścią. Jakiś czas potem, Nokama i Matau natknęli się na grupę Vohtaraków i schowali się pod ciągniętym przez nie Taranem Bojowym Visoraków, chcąc dostać się niepostrzeżenie do Koloseum. Roodaka jednakże usłyszała szept Nokamy podczas sprawdzania tarana i, odkrywszy podstęp Toa, rozkazała Visorakom spalić pojazd, twierdząc, że znalazła usterkę. Po dotarciu do pieca, Matau wywołał tornado, które przeniosło go i Nokamę w bezpieczne miejsce oraz zmiażdżyło taran i ciągnące go Vohtaraki.

Vohtaraki brały później udział w walkach przy Wieży Toa i bitwie o Metru Nui. Gdy Vakama, któremu Roodaka przekazała wcześniej władzę nad hordą nakazał Visorakom odejść, Vohtaraki opuściły Metru Nui.

Podczas ataku na fortecę Bractwa Makuta zajętą przez Mrocznych Łowców, Vohtaraki pełniły rolę taranów, próbując przebić się przez mury twierdzy.

Vohtaraki podążyły z resztą Visoraków za Sercem Visoraków umieszczonym przez trójkę Toa Mahri na wulkanicznej wyspie Artidax, gdzie po dotarciu na miejsce zginęły w erupcji wulkanu wywołanej przez Zakon Mata Nui. Jednakże, kiedy Makuta Teridax przejął władzę nad Wszechświatem Matoran, odtworzył on wszystkie wymarłe Visoraki.

Po śmierci Teridaxa, Vohtaraki, podobnie jak inne Rahi, wyemigrowały na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Animation Visorak Vohtarak Venom

Vohtarak zatruwa uwięzionego w kokonie Toa Metru

Vohtaraki są najbardziej nieustępliwe ze wszystkich Visoraków i potrafią gonić ofiary przez całe miasta. W szalonym biegu wypuszczają również sieci, których jad wytwarza na skórze ofiary ból podobny do oparzenia. Są ekstremalnie agresywne i dzikie, potrafią atakować nawet inne Visoraki. Im częściej atakują, tym głębiej ból się przemieszcza. Mają też wytrzymałość na ekstremalnie wysokie temperatury i kochają ciepło. Ich alternatywny atak to zmiana swego gniewu w osłonę, dlatego były najczęściej używanymi przez Sidoraka do ataku hordami.

Vohtaraki wyposażone są w naturalny Miotacz Rhotuka, który strzela paraliżującymi i zadającymi ból sieciami.

Informacje o zestawie

Vohtarak został wydany w 2005 roku jako jeden ze średnich zestawów. Składał się z 48 elementów. Mógł strzelać spinnerem Rhotuka oraz zaciskać kleszcze. Łącząc go z Oohnorakiem, można zbudować Strażnika Bramy, a z pozostałymi pięcioma Visorakami - model Zivona.

Artykuł o zestawie 8742 Visorak Vohtarak na Legopedii.

Świecąca w ciemności minifigurka Vohtaraka ukazała się w playsetach Taran Bojowy Visoraków, Wieża Toa, Bitwa o Metru Nui oraz Brama Visoraków.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Gry planszowe

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne