FANDOM

"Zamiast stanąć z nim do walki, Makuta i Toa zhańbili się ucieczką i zhańbili go w oczach The Shadowed One. Za to mieli otrzymać rzadki przywilej patrzenia, jak ich życia przyspieszają w ciągu kilku sekund, a śmierć pędzi, by ich pochwycić."
— Narrator, Pułapka Czasu
Voporak
Voporak
Mroczny Łowca
Narzędzia Bronie sieczne
Miotacz Rhotuka
Moce Tworzenie pól czasowych
Wyczuwanie fluktuacji czasu
Rhotuka zaburzenia czasu
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna

Voporak to wyczulony na zmiany w czasie sługa Mrocznych Łowców.

Biografia

Voporak był niegdyś Steltianinem klasy wyższej i przywódcą klanu na wyspie Stelt. Chcąc przejąć jego pozycję, Sidorak przekonał Makutę Steltu, by ten wybrał Voporaka jako obiekt eksperymentów. Przez połączenie Zenergizowanej Protodermis, Rhotuka mutacyjnego Roodaki oraz innych mutagennych substancji zmienili Voporaka w istotę czułą na zmiany w czasie, która byłaby w stanie odnaleźć Kanohi Vahi, jeśli ta kiedykolwiek by powstała. Makuta ze Steltu użyczył istotę Mrocznym Łowcom, by nauczyli ją dyscypliny, jednak wskutek tego Voporak stał się lojalny wobec Łowców, zamiast Bractwa.

Voporak wyczuł moc Vahi, gdy Vakama użył jej w walce przeciwko Teridaxowi, i udał się do Metru Nui, by ją odnaleźć. Będąc już w mieście, Voporak dotarł do bram przybrzeżnych, gdzie znalazł Vakamę, który miał maskę w swoim posiadaniu. Voporak odebrał mu ją i zostawił nieprzytomnego Toa. The Shadowed One, przywódca Mrocznych Łowców, również przybył do miasta, szukając informacji o losie jego agentów, Nidhikiego oraz Krekki. Voporak sprezentował mu Vahi, po czym dostał rozkaz pozostania w mieście. Czekając w Po-Metru, zmierzył się z ogromną armią Rahkshi, kontrolowanych przez Teridaxa i służących za dywersję. Rahkshi rzuciły się na Voporaka, ale zostały zdezintegrowane przez otaczające go pole czasowe.

Voporak wrócił później do The Shadowed One i zastał go w trakcie walki z Teridaxem. Podczas bitwy Teridax obezwładnił Voporaka, dusząc go mocą próżni, a następnie rzucił na niego The Shadowed One, co spowodowało, że przywódca Mrocznych Łowców postarzał się o 3000 lat w ciągu paru sekund.

Voporak przeżył starcie i 1000 lat później udał się na wyspę Mata Nui po tym, jak Tahu użył tam Vahi. W poszukiwaniach towarzyszył mu Ancient, jednak wrócił on na Odinę, gdy dowiedział się, że Vahi była w Metru Nui, razem z Vakamą.

Po pewnym czasie Voporak udał się do Metru Nui i wykradł Kanohi Vahi z chronionej komnaty Koloseum, obezwładniając oddział uzbrojonych Ta-Matoran i czterorękiego członka Zakonu Mata Nui chroniących miasto, po czym opuścił mury Metru Nui przez dziurę w jednej ze ścian miasta.

Po bitwie o Bara Magna, wskutek której Wszechświat Matoran został poważnie uszkodzony, Voporak opuścił robota Wielkiego Ducha z Vahi w swoim posiadaniu.

Cechy i umiejętności

Voporak posiadał moce bazujące na Czasie. Mógł siłą woli wytworzyć dookoła siebie pole czasowe, które drastycznie postarzało wszystko w swoim zasięgu - potrafił poszerzyć wpływ tej mocy dotykiem. Jego zdolności nie miały jednak żadnego wpływu na Maskę Czasu.

Voporak był również czuły na fluktuacje w strukturze czasu, dzięki czemu mógł między innymi wyczuwać, gdy ktoś użył Kanohi Vahi, oraz tropić wspomnianą maskę. Jego Rhotuka zaburzała percepcję czasu celu, przez co postrzegali jego upływ z kilkusekundowym, kilkunastosekundowym opóźnieniem.

Voporak był niezwykle lojalny wobec The Shadowed One i zadawał sobie wiele trudu, by mu zaimponować.

Broń i narzędzia

Voporak dzierżył sztuczny Miotacz Rhotuka oraz dwie ogromne bronie sieczne.

Informacje o zestawie

Voporak pojawił się w późnej fazie 2005 roku jako model łączący części Keetongu, Sidoraka oraz Roodaki. Został również wydany jako zestaw ekskluzywny dla sieci sklepów Target, który zawierał 647 elementów.

Artykuł o zestawie 10203 Voporak na Legopedii.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Przewodniki

Opowiadania

Linki zewnętrzne