Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Vorahk... którego głód pożre ich Obowiązek."
Makuta Teridax, Maska Światła
Vorahk
CGI Rahkshi Vorahk
Rahkshi
Moc Głód
Narzędzia Buława Absorpcji
Status Zdziczałe
Miejsce pobytu Spherus Magna

Vorahki to Rahkshi Głodu. By je stworzyć, Kraata-Vo musi zostać zanurzona w Zenergizowanej Protodermis, tworząc metalowy pancerz. Następnie, inna Kraata-Vo musi wpełznąć do zbroi i przejąć nad nią kontrolę.

Historia[]

Gdy Makuta Teridax dowiedział się, że Maska Światła znajduje się w rękach Takua i Jallera poszukujących legendarnego Siódmego Toa, uwolnił z Mangaii trzymane tam Rahkshi. Miały one za zadanie odzyskać Maskę i uniemożliwić odnalezienie Siódmego Toa.

Kiedy pierwsze trzy stwory wysłane przez Makutę zostały pokonane przez Kopakę, wypuścił on kolejną grupę, do której należał Vorahk.

Gdy Kopaka został otoczony przez wszystkie sześć Rahkshi, zdołał pokonać Lerahka i Turahka. Jednakże, Vorahk wyssał jego energię, osłabiając. Na szczęście, na miejscu zjawili się Tahu, Gali i Lewa. Rahkshi stanęły do walki z Toa, ale musiały się wycofać.

Black Rahkshi MoL

Vorahk, Kurahk i Turahk podczas ataku na Onu-Koro

Dotarły do Onu-Koro i zaatakowały je, wyczuwając obecność Herolda. Vorahk wyssał energię Onuy. Później, Rahkshi był blisko schwytania Takuy, ale został powstrzymany przez nowo przybyłych Toa Nuva.

Podczas polowania na herolda Siódmego Toa, Vorahk wraz z Gurahkiem i Panrahkiem utworzyli Rahkshi Kaita Vo. Fuzja, razem z Rahkshi Kaita Za zniszczyła część Le-Wahi. Na ich drodze stanęli Tahu, Kopaka i Lewa. Po krótkiej walce, Toa zaczęli przegrywać. Rahkshi Kaita Vo wystrzelił w osłabionego Lewę strumień energii, by go zabić, ale Kopaka zdołał utworzyć lodowe lustra, które przekierowały atak na drugiego Kaita. Następnie, Tahu użył swojej mocy i zawalił na Kaita szczyt wzgórza.

Vorahk razem z pozostałymi Rahkshi odnalazł Takuę, Jallera i Pewku w Kini-Nui. Rahkshi zostały zaatakowane przez Toa Nuva, którzy również przybyli do świątyni. Toa Nuva pokonali Rahkshi. Vorahk został trafiony przez kulę lawy, a potem zamroził go Kopaka. Następnie, pancerz Vorahka został wykorzystany przy budowie Ussanui, pojazdu, którym Takanuva udał się do Mangaii na finałową bitwę z Makutą.

Cechy i umiejętności[]

Vorahki są najlepszymi łowcami wśród Rahkshi - żaden wróg nie może się przed nimi ukryć. Ten rodzaj Rahkshi, spośród tych wysłanych na Mata Nui, jest uznawany za najlepszego taktyka.

Narzędzia[]

Vorahk nosi Buławę Absorpcji, której używa do wysysania energii wrogów, osłabiając ich, a samego siebie czyniąc jeszcze silniejszym. Jednakże, Vorahk może wyssać tylko siłę fizyczną i energię witalną, a nie typową moc.

Informacje o zestawie[]

Vorahk

Vorahk jako zestaw

Vorahk został wydany jako średni zestaw w drugiej połowie 2003 roku. Zawierał 45 części, w tym gumową Kraata. W połączeniu z Guurahkiem i Panrahkiem tworzył Rahkshi Kaita Vo. Do zestawu dołączono płytę CD zawierającą informacje o Vorahku i Takanuvie.

Artykuł o zestawie 8591 Rahkshi Vorahk na Legopedii.

Ciekawostki[]

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Promocyjne

Animacje

  • Animacje Promocyjne Rahkshi (NK)

Filmy

Gry online

Gry wideo

Gry planszowe

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement