FANDOM

"Czy to walczące armie zniszczyły wasze miasta?"
"Nie. Nie armie, a starcie dwóch braci. Twórców Masek."
Kopaka i Izotor, Wyspa Zaginionych Masek
Walka Ekimu i Makuty
TV Ekimu knocking Makuta out
Bitwa
Konflikt Makuta wykuwa i używa Maski Ostatecznej Mocy
Miejsce Okoto
Rezultat Obaj bracia popadają w wieczny sen;
Maski Mocy rozrzucone po Okoto
Strony walczące
Ekimu
Makuta
Walka Ekimu i Makuty była starciem pomiędzy dwoma braćmi, Ekimu i Makutą, mającym miejsce po tym, jak Makuta, będąc zazdrosnym o swego brata, wykuł Maskę Ostatecznej Mocy, która zaczęła niszczyć Okoto.

Cele

Ekimu

  • Zatrzymać brata przed zniszczeniem Okoto

Makuta

  • Użyć Maski Ostatecznej Mocy
  • Pokonać Ekimu

Przebieg

Dawno temu, na mitycznej wyspie Okoto, dwaj bracia, Makuta i Ekimu, tworzyli Maski Mocy dla ludu wyspy. Jednakże, Makuta zaczął być zazdrosny o swego brata, którego maski były bardziej cenione przez mieszkańców. Zawistny Twórca Masek wykorzystał Kryształy Żywiołów, dostarczone Ekimu przez Istoty Żywiołów i złamał święte prawo, tworząc maskę, posiadającą wszystkie sześć mocy żywiołów - Maskę Ostatecznej Mocy.

BJTO-Makuta with the Mask of Ultimate Power

Walka braci

W Stolicy w skalistym, północno-zachodnim regionie Okoto, Makuta przywdział Maskę Ostatecznej Mocy przed tłumem Okotan, sprawiając, że wyspa zaczęła się trząść i pękać, a nim samym zawładnęły mroczne moce. Ekimu, znajdujący się niedaleko, zrozumiał, co uczynił Makuta i zaatakował brata, zdzierając Młotem Mocy maskę z twarzy Makuty. W tym momencie, została wyzwolona wielka fala uderzeniowa, która rozniosła się po całej Okoto i wprowadziła braci w wieczny sen.

Następstwa

OkotoShockwave

Fala uderzeniowa rozchodząca się po Okoto

Gdy obaj bracia zasnęli na wieczność, ich Maski Mocy, Maska Kreacji i Maska Kontroli, jak również sześć fragmentów Maski Ostatecznej Mocy, zostały rozrzucone po wyspie Okoto. W tej chwili seria kataklizmów nawiedziła Okoto, niszcząc i przekształcając niemal wszystkie rejony wyspy i rujnując miasta ich mieszkańców. Stolica została przeniesiona do mrocznego wymiaru zwanego Królestwem Cieni, razem z Makutą i wszystkimi przebywającymi w tamtej chwili w mieście. Jedynie Ekimu pozostał na Okoto, uśpiony wiecznym snem, odnaleziony niedługo potem w Czarnym Kraterze przez Obrońców, którzy usłyszeli szeptaną przezeń Przepowiednię Bohaterów i zabrali go do Miasta Twórców Masek, gdzie złożyli jego ciało w grobowcu.

Wiele tysięcy lat później, gdy Toa przybyli na Okoto, zaczęli szukać Maski Kreacji Ekimu. Podobny cel obrały Pająki Śmierci, z inicjatywy swego przywódcy pod rozkazami złego ducha Makuty.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Magazyny

Inne

Powieści graficzne

Kroniki

Animacje

Seriale TV