FANDOM

"A więc to jest Karzahni. Karzahni, strażnik więzienny Matoran... Karzahni, domniemane uosobienie zła... Karzahni, głupiec... i wkrótce martwy głupiec."
Teridax do Karzahniego, Sny o Zagładzie
Walka Karzahniego i Teridaxa
Noimage
Walka
Konflikt Karzahni wyzywa Maxilosa do walki, by zdobyć Włóczni Artakhi
Miejsce Wody nieopodal Mahri Nui
Rezultat Umysł Karzahniego zniszczony;
Fałszywa Tuyet zniszczona
Strony walczące
Karzahni
Teridax (w ciele Maxilosa)
Walka Karzahniego i Teridaxa była krótkim starciem między tyranem Karzahnim a Makutą Teridaxem w ciele robota Maxilosa.

Cele

Karzahni

Teridax

  • Pokonać Karzahniego i kontynuować podróż, by zdobyć Włócznię Artakhi i odbudować Kamień Nui

Przebieg

Karzahni był w drodze do matorańskiej wioski Mahri Nui, gdy zobaczył Makutę Teridaxa w ciele robota Maxilosa oraz dwójkę Toa - Toa Mahri Lodu, Matoro, oraz alternatywną dawną Toa Mangai Tuyet, wskrzeszoną przez moc Kanohi Tryny - odpływających w dal. Gdy usłyszał, jak Maxilos mówi o Włóczni Artakhi, Karzahni zaatakował ze względu na swoją pogardę wobec Artakhi, chcąc zniszczyć Włócznię.

Wpierw Karzahni użył jednego ze swoich Płonących Łańcuchów, by wyrwać broń Maxilosa z jego dłoni, a następnie uderzył w alternatywną Tuyet, roztrzaskując ją na kawałki, i użył swej Kanohi Olisi, by umieścić w umyśle Matoro silną wizję porażki, która wykluczyła Toa z walki.

Karzahni ujawnił swoje imię i nakazał robotowi powiedzieć mu o Włóczni Artakhi, na co Maxilos odpowiedział niesłyszalnie. Karzahni zbliżył się do maszyny, by usłyszeć jej słowa, nieświadomy, że wewnątrz krył się Teridax, i przekonany, że nie robot nie stanowił zagrożenia. Niecierpliwy Karzahni rozkazał Maxilosowi mówić głośniej, a wtedy Teridax gwałtownie chwycił Karzahniego za gardło i zaczął dusić. Teridax począł szydzić z Karzahniego i ujawnił się jako przywódca Bractwa Makuta, po czym rzucił Karzahniego na ziemię za zniszczenie sobowtóra Tuyet - nie wiedział, że nie była prawdziwą Toa Mangai Wody - i opóźnienie jego planów. Karzahni podniósł się z pewną trudnością i ujawnił z drwiną, że znał cele Teridaxa, po czym wezwał armie krabopodobnych Rahi zwanych Manasami.

Matoro został uwolniony z iluzji Karzahniego, gdy ten stracił koncentrację, i zaczął ciskać lodem w Rahi, lecz bez większego efektu. Tymczasem, Teridax stał niewzruszony, gdy Manasy zbliżały się, po czym użył swej mocy kontroli nad Rahi, by odwrócić jedną połowę Manasów przeciwko drugiej - kraby zaatakowały siebie nawzajem i zniszczyły swoją armię w przeciągu minut. Gdy Teridax zaczął szydzić z Karzahniego, ten ponownie użył swojej Olisi, wtłaczając w umysł Teridaxa wizję tego, co by się stało, gdyby Mata Nui przebudził się i zdecydował zemścić na Makuta. Ogrom grozy, której Teridax doświadczył, sprawił, że przywódca Bractwa krzyknął.

Jednakże, Makucie udało się odzyskać zmysły i po chwili wziął odwet na Karzahnim, wbijając go w ziemię pięścią, a potem, po wejściu do skomplikowanego umysłu Karzahniego, zastanowił się, jak go zaatakować. Ostatecznie pochwycił umysł tyrana swom własnym i rozpruł go potężnym mentalnym atakiem, a następnie użył mocy Magnetyzmu, by cisnąć władcą Karzahni daleko w Czarne Wody.

Następstwa

Toa Lesovikk wraz z Matoranami Sardą i Idris był świadkiem walki, bowiem śledzili Karzahniego, by go zabić. Ruszyli za nim, by uwięzić go w pułapce. Karzahni uwięził Lesovikka w iluzji, lecz Toa ostatecznie uwolnił się z niej, w porę, by pomóc Sardzie i Idris zaprowadzić tyrana w pułapkę. Ostatecznie Karzahni został uwięziony przez Zakon Mata Nui.

W międzyczasie Teridax kontynuował podróż z Matoro i Tuyet, odzyskał Włócznię Artakhi od Icaraxa i spróbował odtworzyć Kamień Nui. Matoro próbował go powstrzymać, lecz nie udało mu się. Wtedy jednak zainterweniował Brutaka i wdał się w walkę z Makutą.

Pojawienia

Online

Opowiadania