Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Na co mi to było? Jeszcze wczoraj byłem szanowanym kronikarzem, a dzisiaj gniję w lochu jak pospolity bandyta."
Toa Metru Whenua, Legendy Metru Nui
Więzienie Mrocznych Łowców
LoMN Dark Hunter Prison
Miejsce
Położenie Metru Nui (Onu-Metru)
Status Zdemontowane

Więzienie Mrocznych Łowców to miejsce, do którego Mroczni Łowcy zbierali schwytanych przez siebie jeńców na Metru Nui.

Historia[]

Wejście do więzienia, wykute na kształt Kanohi Kraahkan, mieściło się w Dolinie Długich Szeptów w Po-Metru, na granicy z Onu-Metru. Wejścia strzegły oddziały Vahki Zadakhów, zaś samo wnętrze więzienia pilnowane było przez Vahki Rorzakhi podczas pobytu Mrocznych Łowców na Metru Nui, krótko przed Wielkim Kataklizmem.

Kiedy Nidhiki i Krekka schwytali Toa Mangai Lhikana, zabrali go i zamknęli w więzieniu. Niedługo potem szóstka Matoran wybranych przez Lhikana przemieniła się w Toa Metru. Wypełniwszy swe przeznaczenie, Lhikan przemienił się w swojej celi w Turagę.

LoMN Toa Metru Meet Turaga Lhikan

Onewa, Whenua i Nuju spotykają Turagę Lhikana

Jakiś czas później, Toa Metru Onewa, Whenua i Nuju zostali pojmani na rozkaz Makuty Teridaxa podającego się za Turagę Dume i zamknięci w Więzieniu Mrocznych Łowców. Przebywający z nimi w jednej celi Lhikan zrozumiał, że Toa nie poznali jeszcze mocy swoich Kanohi (moce żywiołów chwilowo wyczerpali podczas walki z Morbuzakhiem), więc ukazał się im jako nieznany Turaga. Dał im dość nietypowe zadania, które były kluczem do poznania mocy masek. W końcu trzej Toa opanowali nowe umiejętności i uciekli z więzienia.

LoMN Prison of the Dark Hunters Escape

Toa Metru odkrywają moce swoich masek

W międzyczasie, Vakama, Matau i Nokama, poszukujący swoich pojmanych towarzyszy i Lhikana, natknęli się na stado Kikanalo w Po-Metru, które widziało, jak Mroczni Łowcy prowadzili Toa Mangai do więzienia. Dzięki mocy Kanohi Rau Nokamy, bohaterom udało się przekonać stworzenia do pomocy im w dotarciu do zniewolonych przyjaciół. Toa Metru i Kikanalo dotarli do Doliny Długich Szeptów, gdzie pokonali Zadakhi i wkroczyli do więzienia. Kikanalo zniszczyły za nimi wejście do więzienia, aby żaden nieprzyjaciel nie mógł za nimi podążać.

Pozostali trzej Toa i Lhikan przedostali się do tunelów Onu-Metru, gdzie wkrótce potem natknęli się na swoich przyjaciół i wspólnie uciekli przed Rorzakhami skradzionym Transporterem Vahki.

Więzienie zostało poważnie uszkodzone wskutek Wielkiego Kataklizmu. Po powrocie Matoran na Metru Nui i użyciu Włóczni Artakhi, zostało naprawione.

Więzienie Mrocznych Łowców, podobnie jak reszta Metru Nui, uległo wielkim zniszczeniom, kiedy fragment Aqua Magna uderzył w głowę Robota Wielkiego Ducha podczas walki Teridaxa z Mata Nui. Później zostało zdemontowane.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Filmy

Advertisement