FANDOM

"Nasi bohaterowie przedzierali się przez najdziksze ostępy wyspy Metru Nui, a mroczna horda Visoraków podążała ich tropem. W miarę jak zbliżali się do Ko-Metru, pustynie ustępowały mroźnym górom. Wspinając się po ich lodowych zboczach, dotarli do niezwykłego miejsca."
Vakama, W Sieci Mroku
Wieża Keetongu
Kometru Hideaway
Miejsce
Położenie Metru Nui (Ko-Metru)
Status Zdemontowana
Wieża Keetongu była lodową kryjówką Keetongu w Ko-Metru na Metru Nui.

Historia

WoS Ko-Metru Hideaway Aerial

Wieża na mapie Metru Nui

Jedynym znanym zapisem o tym miejscu były inskrypcje w Wielkiej Świątyni Ga-Metru. Mówiły one: "Idź za płynącymi łzami do Ko-Metru, idź za nimi aż do nieba". Było to nawiązanie do rzeki ciekłej Protodermis wypływającej z Wielkiej Świątyni i płynącej przez Metru Nui aż do Ko-Metru, gdzie strumień zamarzał, formując lodową wieżę.

Mityczny Rahi Keetongu ukrył się w wieży na pewien czas przed Wielkim Kataklizmem. Po mutacji Toa Metru w Toa Hordika, Rahaga postawili Nokamę, Matau, Nuju, Whenuę i Onewę na straży Wielkiej Świątyni, podczas gdy sami wkroczyli do budowli w poszukiwaniu informacji o Keetongu. Gaaki udało się przetłumaczyć sporą część tekstu, zanim napadł ich Vakama.

WoS Ko-Metru Hideaway Interior

Wnętrze wieży

Dowiedziawszy się, że ich sojuszników przeszedł na stronę Visoraków, Toa Hordika i Norik podążyli szlakiem łez i ostatecznie dotarli do wieży Keetongu. Tam przekonali Rahi, by dołączył do nich w misji oswobodzenia Metru Nui spod wpływu mrocznej hordy.

Wieża uległa poważnym zniszczeniom podczas bitwy o Bara Magna, w trakcie której fragment Aqua Magna uderzył w głowę Robota Wielkiego Ducha. Potem, po emigracji ludu Wszechświata Matoran na Spherus Magna, budowla ta została zdemontowana.

Pojawienia

Książki Multimedia

Powieści

Filmy