FANDOM

"Wieżę wykonano z gruzów złączonych siecią Visoraków. Dookoła niej wisiały kokony z różnymi Rahi uwięzionymi w środku. Co najmniej sto Visoraków wszystkich rodzajów zaroiło się w budowli, wzmacniając ją. Na szczycie wieży stała potężna postać w szkarłatnej zbroi, kierująca hordą."
— Narrator, Wyzwanie Hordika
Wieża Toa
TowerofToa
Miejsce
Położenie Metru Nui (Le-Metru)
Status Zdemontowana
Wieża Toa była wieżą na Metru Nui stworzoną przez Sidoraka i hordę Visoraków jako ich baza. Później przejęli ją Toa Hordika i Rahaga.

Historia

Promo Art Tower of Toa

Grafika promocyjna Wieży Toa

Po zajęciu Metru Nui przez Visoraki, Sidorak nakazał swoim siłom skonstruować kilka masywnych wież dowodzenia w różnych częściach wyspy.

Podczas Wielkiego Ratunku, Toa Hordika Matau i Rahaga Iruini szukali w jednej z wież materiałów do budowy Sterowców, kiedy nagle Visoraki wkroczyły do środka, zauważając intruzów. Kiedy Matau pozbył się pająków z pomieszczenia, Oohnoraki podstępem zmusiły go do otwarcia wejścia, co poskutkowało bitwą o zajęcie wieży, w której udział wzięli pozostali Toa Hordika i Rahaga z Rahi Krahką oraz Tahtorakiem po ich stronie, oraz Zivon wezwanym przez Visoraki.

Toa nie byli w stanie pokonać wszystkich Visoraków przebywających w wieży, więc uwięzili je wewnątrz, tworząc wokół budynku ściany z lodu i ziemi. Zamknięcie Visoraków w wieży doprowadziło do walki pomiędzy nimi i pajęcze Rahi pozabijały się nawzajem.

Wieża została następnie zajęta przez sześcioro Toa jako ich baza operacyjna, do której mogli wrócić w razie potrzeby. Brama przechrzczonej Wieży Toa została naładowana mocami żywiołów Toa, zapewniając jej silną obronę.

Po bitwie o Bara Magna i emigracji ludu Wszechświata Matoran na Spherus Magna, Wieża Toa została zdemontowana.

Informacja o zestawie

Set Tower of Toa

Wieża Toa jako zestaw

Wieża Toa była jednym z czterech playsetów wydanych w roku 2005, składającym się z 393 elementów. Do zestawu dołączone zostały też minifigurki sześciorga Toa Hordika i sześciu ras Visoraków, jak również model Kahgaraka uzbrojony w mogące strzelać działko. Wieża była wyposażona we własne działko oraz katapultę, która miotała płonącymi głazami. Brama Wieży Toa była w kształcie Kanohi Kiril.

Artykuł o zestawie 8758 Wieża Toa na Legopedii.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

BIONICLE

Reklamy

Linki zewnętrzne