FANDOM

"Dar dla przyszłości Metru Nui."
Toa Metru Nuju, Tajemnica Metru Nui
Wieże Wiedzy
Outside Knoledge Tower
Miejsce
Położenie Metru Nui (Ko-Metru)
Status Zdemontowane
Wieże Wiedzy były ogromnymi kryształowymi budowlami w Ko-Metru na wyspie Metru Nui.

Historia

Wieże Wiedzy powstawały, gdy Kryształy Wiedzy zostały wstawione do wcześniej przygotowanych otworów wypełnionych Protodermis w stanie ciekłym. Raz narażone na działanie cieczy, Wieże rozwijały się w ciągu kilku minut i były gotowe do użytkowania przez Ko-Matoran. Wieże sięgały wysoko, więc ich szczyty często były pokryte lodem, ale pomimo swoich rozmiarów, były kruche i delikatne.

CGI Knowledge Tower Interior

Wnętrze Wieży Wiedzy

Wewnątrz Uczeni obserwowali i analizowali gwiazdy nad Metru Nui, próbując przewidzieć przyszłość. Wieże Wiedzy były też używane do przechowywania różnych dokumentów potrzebnych dla Uczonych do ich pracy, ale także ze względu na panujący tam klimat (lód doskonale je zabezpieczał). Przeważnie większość Matoran miała zakaz wstępu do Wież, ale podczas Dni Imion obserwatoria astronomiczne wewnątrz Wież były otwarte dla wszystkich, dzięki czemu mogli oni zobaczyć gwiazdy.

Wiele ważnych wydarzeń w historii Metru Nui miało miejsce wewnątrz i w pobliżu Wież Wiedzy. Do wynalezienia dysków Kanoka doszło właśnie tam. Podczas pobytu Toa Mangai na Metru Nui, szczyty Wież Wiedzy zaczęły się niszczyć. Toa Lhikan przestraszył się, że powrócił Smok Kanohi, jednak powodem zniszczeń były agresywne Nietoperze Lodowe. Podczas ataku Morbuzakha, pojedyncze Wieże Wiedzy uległy zniszczeniu na skutek działań jego pnączy, których nie powstrzymały ani obecność Vahki, ani zimny klimat Ko-Metru. Później, Toa Metru Nuju znalazł Wielki Dysk w zwisającym z jednej z Wież soplu.

Nuju Tower

Toa Nuju zeskakujący z Wieży Wiedzy

Podczas trzęsienia ziemi spowodowanego Wielkim Kataklizmem, wiele Wież uległo uszkodzeniu. Kiedy Ko-Matoranie powrócili na Metru Nui, zaczęli je odbudowywać. Wieże zostały w pełni naprawione przez użycie Włóczni Artakhi.

Kiedy fragment Aqua Magna uderzył w Metru Nui podczas bitwy Teridaxa z Mata Nui, zarówno Wieże jak i całe miasto uległy poważnym zniszczeniom. Potem je zdemontowano.

Wieże Rozmyślań

Wieże Rozmyślań były specjalnymi Wieżami Wiedzy, w których Ko-Matoranie trudzili się nad najbardziej skomplikowanymi problemami i które gwarantowały im pełne skupienie dzięki całkowitej ciszy. Każdy, kto przebywał w Wieży Rozmyślań musiał zachowywać się cicho i ostrożnie. Odpowiedniego zachowania przybywających do Wież Rozmyślań Matoran pilnował oddział Keerakhów.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Animacje

Filmy

Płyty CD

Gry planszowe