FANDOM

"Przed nimi rozpościerała się Wielka Bariera, klif tak wysoki, że sięgał nieba i tak szeroki, że zasłaniał cały horyzont."
— Narrator, Legendy Metru Nui
Wielka Bariera
Great Barrier
Miejsce
Położenie Metru Nui
Status Zdemontowana
Wielka Bariera to gigantyczna kopuła, która mieściła w sobie wyspę-miasto Metru Nui.

Historia

Wielka Bariera oddzielała Metru Nui od reszty Wszechświata Matoran, z jedynie sześcioma bramami pozwalającymi na dostęp do miasta. Podczas panowania Makuty Teridaxa, podszywającego się pod Turagę Dume, wysyłał on Toa Mangai, by zamknęli wrota. Był to jednak postęp - przy Wielkiej Barierze stacjonował Mroczny Łowca Eliminator, wynajęty przez Makutę, który zabijał niczego niespodziewających się Toa.

LoMN Great Barrier Passageway

Otwór w kopule

Kiedy nastąpił Wielki Kataklizm, uszkodził on Wielką Barierę, tworząc w niej kilka otworów. Uciekający z wyspy Toa Metru postanowili wydostać się przez jeden z nich na pokładzie Lhikana razem z sześcioma kapsułami z Matoranami. Na ich drodze stanął Teridax, którego Toa Metru ostatecznie pokonali i uwięzili w Pieczęci Toa. Następne przedostali się przez Wielką Barierę i dotarli na wyspę Mata Nui.

Po śmierci Teridaxa i emigracji ludu Wszechświata Matoran na Spherus Magna, Wielka Bariera została zdemontowana.

Krajobraz

Wielką Barierę stanowiły liczne klify rozpościerające się wzdłuż wewnętrznej ściany kopuły oraz wielkie wrota łączące Mangaię, kryjówkę Teridaxa, ze skalną półką wyglądającą na Srebrne Morze. W ścianie Bariery znajdowały się także Morskie Wrota, które, podobnie jak Podwodne Szyby łączyły Metru Nui z innymi wyspami.

Pojawienia

Książki Multimedia

Powieści

Filmy

Gry wideo