FANDOM

"Gdzie można zniszczyć maskę?"
"W jednym jedynym miejscu... W mojej kuźni."
Pohatu i Ekimu, Jedność. Obowiązek. Przeznaczenie
Wielka Kuźnia
Wielka Kuźnia
Miejsce
Status Nienaruszona
Położenie Okoto

Wielka Kuźnia, zwana także Świątynią Kreacji to budynek o kształcie kowadła górujący nad stolicą wyspy Okoto, w której Ekimu i Makuta wykuwali Maski Mocy dla mieszkańców.

Historia

Wielka Kuźnia powstała na fundamentach świątyni Istoty Światła Agila. Przez wieki była miejscem powstawania Masek Mocy i napawała życiem stolicę Okoto. Wykuto w niej niezliczone maski - Siły, Szybkości i wielu innych mocy.

Wnętrze Wielkiej Kuźni

Wnętrze Wielkiej Kuźni

Gdy Makuta stał się zazdrosny o większe uwielbienie masek tworzonych przez swego brata Ekimu, złamał świętą zasadę, mówiącą o tym, że żadna maska nie może zawierać więcej niż jednej mocy, tworząc Maskę Ostatecznej Mocy i zakładając ją na twarz. Ekimu stoczył bój z bratem, strącając maskę z twarzy Makuty i uwalniając falę uderzeniową, która wywołała serię kataklizmów na wyspie i rzuciła obu Twórców Masek w wieczny sen. Od tamtego czasu węgle Wielkiej Kuźni powoli się wypalały, aż całe miasto popadło w ruinę.

Gdy w mieście pojawił się Kulta i ożywił armię swoich nieumarłych wojowników, wejścia do Kuźni zaczął strzec Łupacz Czaszek. Po zdobyciu Maski Kreacji, Kulta udał się z zamiarem jej zniszczenia do Wielkiej Kuźni. Przeszkodzili mu w tym przybyli do ruin miasta Toa oraz przebudzony przez nich Ekimu. Bohaterowie pokonali sługę Makuty, a węgle Kuźni zapłonęły na nowo.

Krótko potem, grupa niedobitków Wojowników Czaszek i Pająków Śmierci przypuściła atak na kuźnię, lecz została odparta przez Toa w formie Zjednoczycieli. Później, podczas obrony Miasta Twórców Masek przed Bestiami Żywiołów, Ekimu użył mocy znajdującej się w Kuźni świątyni Agila do przemiany w Zjednoczyciela Światła.

Po ostatecznej klęsce Makuty i powrocie Toa do gwiazd, Ekimu dalej używa kuźni, by wykuwać maski dla ludu Okoto.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Magazyny

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Kroniki

Animacje

Zwiastuny

Seriale TV

Gry wideo