Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Śledzę zmiany na niebie. Na Mata Nui wiele się teraz dzieje, ale jeszcze więcej ma się dopiero wydarzyć. Używam tego teleskopu na klifie. Mówi mi, co i kiedy się stanie."
Nixie, Mata Nui Online Game
Wielki Teleskop
Great Telescope
Obiekt
Użytkownicy Nixie
Takua
Gali
Lokalizacja Ta-Wahi
Funkcje Lokalizacja Czerwonej Gwiazdy
Status Schowany

Wielki Teleskop to urządzenie stworzone przez Wielkie Istoty, którego funkcją jest śledzenie Czerwonej Gwiazdy na niebie.

Historia[]

MNOLG Great Telescope Prophecy

Przepowiednia nadejścia Toa

Wielkie Teleskop jest częścią systemu kamuflażu Robota Wielkiego Ducha. Kiedy Mata Nui lądował na planetach i aktywował swój kamuflaż, Teleskop wysuwał się z jego ciała celem namierzenia Czerwonej Gwiazdy, której Wielki Duch używał do startu. Po rozbiciu się na Aqua Magna w wyniku Wielkiego Kataklizmu, Wielki Teleskop pojawił się na Plaży Ta-Wahi.

Ga-Matoranka Nixie używała Wielkiego Teleskopu do badania nieba i odczytywania przyszłości z gwiazd. Przez krótki moment Teleskopu używał także Takua po utracie przez niego pamięci.

Zadaniem Toa Nuva było później ustalenie położenia Czerwonej Gwiazdy poprzez Teleskop. Gali Nuva użyła Teleskopu po oczyszczeniu wyspy Mata Nui przez Bohroki i przy pomocy swojej Akaku Nuva zlokalizowała ciało niebieskie.

W przeciwieństwie do większości wyspy, Wielki Teleskop nie uległ zniszczeniu w wyniku działań Bohroków, gdyż te nie niszczyły niczego, co zostało stworzone przez Wielkie Istoty. Podczas przebudzenia Wielkiego Ducha, Teleskop schował się na powrót w jego ciele.

Działanie[]

Wokół podstawy Teleskopu znajduje się kilka obrazów. Przedstawiają one konstelacje widoczne na nocnym niebie i oznaczenia przedstawiające proroctwa. Każdy obraz ma czerwoną gwiazdkę. Jest to Czerwona Gwiazda, którą można czasami ujrzeć na niebie. Kiedy Czerwona Gwiazda jest prawidłowo ustawiona, będzie wyglądać jak jeden z obrazów na podstawie Teleskopu. Kiedy tak się stanie, jedno z proroctw wkrótce się spełni.

Ciekawostki[]

  • Przy każdej z przepowiedni na podstawie Wielkiego Teleskopu znajdują się matorańskie liczby. Są to tak naprawdę daty aktualizacji gry Mata Nui Online Game.

Pojawienia[]

Online Multimedia

Opowiadania

Gry online

Advertisement