FANDOM

Uwaga, Wielki Wodospad nie jest oficjalną nazwą.
"To niesamowite. Jestem wewnątrz gigantycznego wodospadu, spadając... gdzie? Tam w dole, niżej... zdaje mi się, że coś widzę... To kolejna wielka wyrwa - tego samego rozmiaru, co sama Voya Nui! Wyspa musiała pierwotnie wypełniać tą dziurę, zanim została wydarta przez trzęsienie ziemi dawno temu."
Toa Mahri Matoro, Śmierć Bohatera
Wielki Wodospad
UC Hole
Miejsce
Status Zablokowany
Położenie Południowy Kontynent, Karda Nui

Wielki Wodospad był wodospadem powstałym, gdy Voya Nui oderwała się od Południowego Kontynentu i uformowała dziurę w obu kopułach Karda Nui i Południowego Kontynentu.

Historia

Comic Toa Mahri Matoro in Giant Waterfall

Toa Mahri Matoro wpada do Karda Nui przez wodospad

Gdy nastąpił Wielki Kataklizm, Wielki Duch Mata Nui spadł na Aqua Magna, co wystrzeliło Voya Nui w górę i przebiło jego tors. W rezultacie, duża ilość wody morskiej zawierającej Mutagen zalała dziurę w kopule kontynentu i dziurę w kopule Karda Nui. Był to wodospad, który uformował Bagno Sekretów.

Tysiąc lat później, Voya Nui wróciła na swoją pierwotną pozycję i zakryła wcześniej powstałą dziurę w kopule Karda Nui, blokując tym samym dopływ wody. Wodospad przestał całkowicie istnieć, kiedy druga dziura w kopule Południowego Kontynentu została załata za sprawą użycia Włóczni Artakhi.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Ignition

Kroniki